تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 14, 2022
15:45 پنجشنبه، 23ام تیرماه 1401
کد خبر: 137522

آقامیری: وظیفه وزارت ارتباطات، کمک به کسب‌وکارها برای ارائه خدمات بهتر است

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌های این وزارتخانه را برای ایجاد تحول در اقتصاد دیجیتال اعلام کرد و گفت: وظیفه وزارت ارتباطات تسهیل‌گری و کمک به کسب‌وکارها است تا در مسیر رشد قرار بگیرند و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.
محمدامین آقامیری، در مراسم گرامیداشت روز فناوری اطلاعات که توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: گام سوم اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی و تحول دیجیتال است. برخی از دستگاه‌ها در مسیر این گام هستند و برخی هنوز تحول دیجیتال را آغاز نکرده‌اند. علاوه بر بخش هسته و حوزه پلتفرم‌ها، تمام صنایع باید به حوزه تحول دیجیتال بپیوندند. این یک برنامه قطعی و جدی برای ورود کشور به حوزه جدید و فناوری‌های تازه است.
 
وی تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال باید در چند سال آینده فضای کل کشور را دست بگیرد. ما امروزه مشکلاتی داریم که باید کنار یکدیگر آن‌ها را حل کنیم. دارایی‌های دیجیتالی و قانون‌گذاری در این حوزه جزو مسائل جدی است که باید بتوانیم با کمک نظام صنفی و نیازمندی‌هایی که از سوی اعضای این صنف اعلام می‌شود، مشکلات موجود را حل کنیم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در سال ۱۴۰۱ ورود اولین مجموعه استارتاپی کشور به حوزه بورس رقم خورد و امیدواریم در آینده نزدیک نیز شاهد ورود درصد قابل توجهی از استارت‌آپ‌ها به بورس باشیم تا بتوانند کشور را در مسیر دیجیتالی شدن همراهی کنند. وزارت ارتباطات در صدد است چهار برنامه را در این حوزه نهایی کنند.
 
آقامیری درباره برنامه‌هایی که وزارت ارتباطات برای سوق دادن، شرکت‌های توانمند در این حوزه به سمت رفع نیازمندی‌های کشور گفت: بخش دیگر مربوط به حوزه صادرات است که باید برنامه‌ای برای اتصال استارت‌آپ‌ها به بازار جهانی داشته باشیم تا مشکلات کسب‌وکارها در این زمینه حل شود. برخی از استارت‌آپ‌ها در جریان برنامه صادرات هستند و اکنون با آن‌ها در حال همکاری هستیم تا اولین برنامه صادراتی را هفته آینده در سفر وزیر ارتباطات به روسیه انجام بدهیم.
 
وی ادامه داد: برنامه بعدی حوزه‌ای است که اکثر کسب‌وکارها از آن به عنوان نیازمندی یاد می‌کنند، نداشتن نیروی کار ماهر است. برای رفع این مسئله آموزش پایه و تخصصی برنامه‌ای است که با همکاری شرکت‌های فعال در این حوزه فعالیت دارند کار را پیش می‌بریم و دست هر مجموعه‌ای که قصد همراهی در این زمینه دارد را به گرمی می‌فشاریم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برنامه دیگر وزارت ارتباطات، تحول دیجیتال است، خاطرنشان کرد: باید تحول دیجیتال را در تمام کشور پیش ببریم. وزارت ارتباطات وظیفه خود را تسهیل‌گری و کمک به کسب‌وکارها می‌داند تا آنها رشد کرده و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. کسب‌وکارها، وزارت ارتباطات را در کنار خود ببینند و به‌ عنوان عضوی از تیم خود روی ما حساب کنند.
 
در این مراسم همچنین حسین اسلامی -رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران- درباره مشکلاتی که صنف فناوری با آن روبه‌رو است، گفت: یکی از کارهای مهمی که باید در حوزه فناوری اطلاعات انجام شود، منصوب کردن افراد در حد مدیرعامل در دستگاه‌های اجرایی است. باید در دستگاه‌ها فردی در قامت معاون وزیر داشته باشیم که ادبیات اقتصاد دیجیتال را بفهمد و بتواند در این حوزه همکاری بهتری را رقم بزند.
 
وی افزود: مشکلات اصلی صنف فناوری اطلاعات، بر دوش وزارت ارتباطات نیست. زمانی که پای مسائلی مانند بیمه، بهداشت، تجهیزات، ثبت سفارش و مسائلی از این دست به میان می‌آید باید وزارت اقتصاد، رفاه، بهداشت و گمرک ورود کنند. صنف فناوری اطلاعات به تعامل و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی نیاز دارند. نیاز دیگر حوزه فناوری اطلاعات مربوط به قوه قضاییه است. به این شکل که اگر زمانی نیاز بود درباره شرکت‌های دانش‌بنیان حکمی صادر کنند، پیش از آن به مشاوران فعال در این حوزه مراجعه کرده و از آن‌ها کمک بگیرند.
 
رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی نیز خواهش می‌کنیم قبل از نهایی کردن طرح و موضوعات مختلفی که در مجلس مطرح می‌شود،‌ با اعضای صنف فناوری صحبت کرده و نظرات آن‌ها را جویا شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.