اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

July 16, 2022
12:49 شنبه، 25ام تیرماه 1401
کد خبر: 137533

وزیر ارتباطات: تا پایان دولت ۸۰ درصد خانوارها و کسب و کارها تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار می‌گیرند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه رازی و دانشگاه‌های استان کرمانشاه تاکید کرد که با استفاده از فناوری اطلاعات و ظرفیت‌های این استان می‌توانیم مشکل بیکاری در این استان را حل کنیم.
به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در ادامه سفر یک روز خود به کرمانشاه در دانشگاه رازی و در جمع اعضای هیات علمی و نخبگان دانشگاهی این استان با اشاره به اینکه ارتباطات و فناوری زیرساخت توسعه در همه بخش‌ها است، گفت: نگاه دولت سیزدهم به این حوزه فرصت محور است و می‌توانیم عقب ماندگی‌های کشور را با کمک ICT جبران کنیم.
 
وی شبکه ملی اطلاعات را زیرساخت تمام موضوعات این حوزه معرفی کرد و افزود: بر اساس سند شورای عالی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت و امن است که بر بستر آن انواع خدمات با کیفیت، متنوع و پرسرعت ارائه می‌شود.
زارع پور به اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یا همان FTTX به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی و مهم وزارت ارتباطات در دوره جدید اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان این دولت ۸۰ درصد خانوارها و کسب و کارها تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار می‌گیرند و با این اقدام در آستانه تحول جدی در لایه زیرساخت و سرعت دسترسی صد برابری هستیم.
 
وی که در جمع اساتید دانشگاه سخن می‌گفت با اشاره به اینکه دانشگاه می‌تواند در زمینه فراهم کردن خدمات و محتوای باکیفیت و بومی برای ارائه بر این بستر ارتباطی پرسرعت کمک کند، افزود: دانشگاه رازی کرمانشاه برای تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در استان کرمانشاه و ارائه خدمات فناوری پایه بر روی این بستر همکاری کند.
 
وزیر ارتباطات، اجرای دولت هوشمند را یکی از آرزوهای دو دهه گذشته کشور عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود ۲۰ دستگاه به این درگاه خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند و در آینده نزدیک مردم با یک بار احراز هویت از تمام خدمات دولتی می‌توانند استفاده کنند.
وی حوزه فضایی را یکی دیگر از اولویت‌های وزارت ارتباطات عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌های فضایی کشور در حال توسعه است و هم اکنون از ساخت ماهواره و ماهواره‌بر تا ایستگاه‌های دریافت داده‌های فضایی در کشور فرآهم شده و تا یک سال آینده به یکی از قطبهای پرتاب ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری در منطقه تبدیل می‌شویم که می‌توانیم به کشورهای دیگر نیز خدمات ارائه کنیم.
وزیر ارتباطات گفت: مشکل اصلی استان کرمانشاه اشتغال است که هرکسی بتواند در اشتغال فناوری پایه فعالیت کند مورد حمایت دولت خواهد بود.
 
زارع پور با تاکید به اینکه با فناوری اطلاعات بخش قابل توچهی از مشکل اشتغال را می توان در کشور حل کرد، گفت: نخبگان استان با استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، گردشگری‌ و صنایع دستی می توانند مشکل اصلی استان کرمانشاه یعنی اشتغال را مرتفع کنند.
وی با پیشنهاد تشکیل کار گروه اشتغال فناور پایه در استان کرمانشاه، افزود: با تشکیل این کار گروه و همکاری دانشگاه و بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های استان با اولویت پروژه‌های اشتغال‌زا می توانیم به کاهش بیکاری در این استان کمک کنیم.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگر موضوعات مطرح شده در کار گروه نیاز به پیگیری در دولت داشته باشد تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنیم.
بر اساس همین گزارش، در ابتدای این جلسه تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه رازی درباره موضوعاتی همچون اشتغالزایی، هوشمند سازی و استان هوشمند‌، آزمایشگاه فناوری‌های جدید و آموزش نیروهای تخصصی حوزه ICT، نظرات خود را مطرح و پیشنهاداتی را ارائه کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.