رسانه‌های اجتماعی

July 16, 2022
13:48 شنبه، 25ام تیرماه 1401
کد خبر: 137538

متا به ترویج نفرت و خشونت در فیسبوک اعتراف کرد

متا نخستین گزارش سالانه حقوق بشر خود را منتشر کرد.  شرکت مادر فیس بوک متهم است سالها نسبت به آزار آنلاینی که به خشونت در نقاط مختلف جهان( از جمله هندو میانمار) شده، بی تفاوت بوده است.
به گزارش رویترز، متا نخستین گزارش سالانه حقوق بشر خود را منتشر کرد. این درحالی است که شرکت مذکور متهم است سالها نسبت به آزار آنلاینی که به خشونت در نقاط مختلف جهان (از جمله هندو میانمار) شده، بی تفاوت بوده است.
 
در گزارش مذکور که بررسی های انجام شده در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی را پوشش می دهد شامل خلاصه ای از ارزیابی تاثیرات جنجالی موارد مرتبط با حقوق بشر در هند است. متا به شرکت حقوقی «فولی هوگ» ماموریت داده بود تا این تحقیق را انجام دهد.
 
گروه های حامی حقوق بشر خواستار انتشار ارزیابی وضعیت هند به طور کامل شده اند. آنها طی نامه ای در ماه ژانویه متا را متهم کردند از انجام تحقیق در این باره طفره می رود.
 
متا در خلاصه گزارش مذکور اعلام کرده این شرکت متوجه ریسک های برجسته حقوق بشری در پلتفرم های متا شده که از جمله آنها می توان به ترویج نفرت اشاره کرد که به خشونت و تبعیض منجر می شود.
 
همچنین این شرکت اعلام کرد ارزیابی مذکور اتهامات مربوط به تبعیض در بازبینی محتوا را بررسی نکرده است.
 
راتیک آسوکان نماینده سازمان دیده بان بین المللی مدنی هند(India Civil Watch International ) که در این ارزیابی شرکت کرده ، معتقد است خلاصه مذکور در حقیقت تلاش متا برای لاپوشانی یافته های تحقیقات است.
 
او در این باره می گوید: این نشانه کاملاً واضح است که متا از اطلاعات به دست آمده در گزارش چندان راضی نبوده است. این شرکت باید حداقل جسارت به خرج دهد و خلاصه اجرایی را منتشر کند تا ما بتوانیم یافته های شرکت حقوقی مستقل را ببینیم.
 
متا در تحقیق خود نوشته توصیه هایی برای هند را بررسی کرده اما نسبت به اجرای آنها متعهد نبوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.