اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 16, 2022
16:38 شنبه، 25ام تیرماه 1401
کد خبر: 137546

لاجوردی در دیدار با استاندر خراسان رضوی از توسعه زیرساختهای ارتباطی برای راه اندازی قطب داده در مشهد خبر داد

زیرساخت ارتباطی قطب داده در استان خراسان رضوی تا بهمن ماه 1401 توسعه می یابد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، لاجوردی معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و هیات همراه در دیداری که با نظری استاندار خراسان رضوی داشتند با اعلام این مطلب افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر مراکز تابعه این وزارت مکلف شده اند برای تکمیل و راه اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات بسیاری از پروژه های ذیل این شبکه را زودتر از زمان تکلیف شده در اسناد شبکه ملی اطلاعات به اتمام برسانند.
وی با اشاره به توسعه خدمات اینترنتی با کیفیت، پایدار و ارزان در مناطق روستایی خاطر نشان کرد: یکی از طرح های راهبردی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور دنبال میکند ارائه شبکه اینترنت پر سرعت در بستر فیبرنوری است که این حرکت گام بسیار بزرگی برای تحقق عدالت ارتباطی به ویژه در مناطق روستایی کشور خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت توجه به توسعه زیرساختهای ارتباطی در روستاها امری مهم و قابل توجه دانست و افزود: اجرای پروژه USO در روستاهای بالای 20 خانوار درکشور گام بلندی برای دسترسی روستاییان عزیر به شبکه اینترنت پرسرعت خواهد بود.
در این دیدار همچنین نظری استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به موقعیت ویژه و زیارتی این استان زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب ارتباطی به شهروندان و زائران گرامی استان فراهم شده است.
 
وی درپایان ضمن تشکر و قدردانی از لاجوردی و هیات همراه برای حضور در این استان آمادگی این استانداری را برای حمایت همه جانبه از توسعه ظرفیت¬های ارتباطی با کمک تمامی بخش¬های استان برای تحقق دولت الکترونیک، ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد عدالت اقتصادی و ارتباطی اعلام کرد.
در این دیدار خباز عضو هیات مدیره ، مهندس دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی ، عیسی زاده مدیر کل دفترهیات مدیره مدیرعامل و روابط عمومی و امور بین الملل و موسوی مدیرامور هماهنگی استانها و رضایی نیا مدیر ارتباطات زیرساخت خراسان رضوی حضور داشتند.
دکتر لاجوردی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل وهیات همراه پیش از دیدار در مزار شهدای گمنام استانداری خراسان رضوی حضور یافتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.