سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 17, 2022
10:45 یکشنبه، 26ام تیرماه 1401
کد خبر: 137558

هنر دیجیتال خود را با تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ متحول کنید

زمانی که از هنر سخنی به میان می‌آید ذهن اکثر افراد به طور ناخودآگاه به سمت بوم، قلم و یا رنگ‌های ریخته شده بر روی پالت رنگ، کاغذهای نقاشی و مدادهای طراحی می‌رود. اما همانطور که می‌دانید امروزه هنر، تنها در شکل سنتی آن خلاصه نمی‌شود. امکانات جدید و بی‌شماری که پیشرفت دنیای تکنولوژی برای ما فراهم آورده باعث شده است تا در کنار هنر سنتی، شکل جدیدی از هنر مدرن نیز، با عنوان هنر دیجیتال خلق شود. امروزه هنرمندان به وسیله ابزارهایی همچون کامپیوترها و یا قلم‌های نوری آثار خود را خلق می‌کنند و به شیوه‌های مختلف آن‌ها را به نمایش می‌گذارند. یکی از ابزارهایی که به تازگی هنرمندان را تحت تاثیر خود قرار داده است و توانسته روی هنر دیجیتال و نمایش آثار هنری تاثیر بگذارد، سری جدید تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ است.   
a0818591-c8f7-445f-a327-abc8dfb75306.jpg
Neo QLED 8K، مناسب‌ترین ابزار برای به نمایش گذاشتن هنر شما
تلویزیون‌های جدید 2022 Neo QLED سامسونگ با پردازنده نئوکوانتومی و وضوح تصویر 8K، دارای قابلیت جدیدی با نام Real Depth Enhancer است که باعث می‌شود سطح تصویر از عمق آن جدا شده و واقعی‌ترین تصویر ممکن به مخاطبان ارائه شود. این تلویزیون‌ها همچنین از قابلیت پیشرفته توسعه هوش مصنوعی و ارتقا کیفیت تصویر بهره می‌برد که می‌تواند با تجزیه و تحلیل پیشرفته تصاویر، وضوح آن‌ها را بالاتر ببرد و در نمایش یک اثر هنری نزدیک‌‌ترین تصویر به واقعیت آن اثر را ارائه دهد.
 
ویژگی دیگری که این تلویزیون‌ها را به ابزاری مناسب برای نمایش آثار هنری و به خصوص هنر دیجیتال (Digital Art) تبدیل می‌کند وجود پردازنده عصبی کوانتومی 8K است که با 20 شبکه هوش مصنوعی عصبی مستقل خود کیفیت تصاویر را بدون توجه به منبع اصلی آن‌ها به بهترین حالت ممکن ارتقا می‌دهد.  
یکی از هنرمندانی که در سال جاری تصمیم گرفته است تا از تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ برای به نمایش گذاشتن آثار خود استفاده کند، جیبین ایم (Jibin Im)  هنرمند اهل کره جنوبی است.
ایم درباره این پروژه می‌گوید:« من متوجه شدم که اخیرا بازدید از موزه‌ها به صورت حضوری برای اغلب مردم به امری دشوار تبدیل شده است، به همین دلیل تصمیم گرفتم تا فضاهای معمولی را به گالری تبدیل کنم و آثارم را در کانسپت جدید Art Delivery به نمایش گذارم». 
 
ایم معتقد است که با نصب آثار خود در محیط‌های معمولی مانند گوشه خیابان‌ها و یا ایستگاه‌های اتوبوس همه می‌توانند در هر زمان و مکانی که باشند از هنر لذت ببرند. هدفی که با رویکردهای سامسونگ برای ارائه اطلاعات و محتوا به مشتریان در هر زمان و هر مکان از طریق صفحه نمایش متناسب با سبک زندگی‌های مختلف، در یک راستا قرار دارد.
 
ایم یکی از هنرمندانی است که برای بیان احساسات در هنر خود، رنگ‌ها را با بالاترین دقت ممکن انتخاب می‌کند. او می‌گوید:«تلویزیون‌ Neo QLED 8K سامسونگ روشنایی صفحه نمایش را با ظرافت تنظیم می‌کند و استانداردهای مورد نظر من در نشان دادن ترکیب رنگ‌های مختلف را به خوبی برآورده می‌کند». این تلویزیون‌ها نه تنها جزئیات دقیق را بر روی صفحه نمایش نشان می‌دهند، بلکه طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را با دقت زیاد برای مخاطب به نمایش در می‌آورند. موضوعی که باعث شده تا سری تلویزیون‌های QLED 2022 جدید سامسونگ، از جمله Neo QLED 8K اولین گروه از محصولات تصویری در جهان باشند که تاییدیه Pantone را دریافت می‌کنند. تاییدیه پنتون نشان می‌دهد که رنگ‌های تولید شده در Neo QLED 8K تقریباً برابر با رنگ‌هایی است که ما می‌توانیم با چشمان‌مان تشخیص دهیم. سری تلویزیون‌های QLED 2022 سامسونگ با در اختیار داشتن فناوری کوانتوم‌دات (Quantum Dot) به جای تولید رنگ‌های آبی و قرمز استاندارد، رنگ‌های آبی و قرمز بسیار خاص را نمایش می‌دهد و سطح بالایی از دقت را در بازتولید رنگ ارائه می‌کند.       
 
ارائه تکنولوژی‌های پیشتاز در هنر 
به طور کلی باید بگوییم که نور و ترکیب رنگ مسائل بسیار مهمی در آثار هنری هستند و این دو ترکیب به خوبی در تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ با دقت بالایی به نمایش در می‌آیند و ما را مجذوب آثار هنری می‌کنند. جیمز تورل معروف به هنرمند نور عقیده دارد:«نور چیزی نیست که آشکار کند، بلکه خود مکاشفه است». سامسونگ نیز توانسته است این جنبه اصلی تاریخ هنر را به عنوان یک قطعه اصلی از طریق خط تولید خود به نمایش بگذارد.         
تلویزیون‌های سری QLED 2022 سامسونگ از فناوری جدیدی برای کنترل نور پس زمینه Quantum Mini LED بهره می‌برد که میزان روشنایی را از 12 بیت به 14 بیت می‌رساند. این قابلیت کمک کرده تا روشنایی تلویزیون تا سطح 16384 افزایش یابد که چهار برابر نسل قبلی (4096) است. فناوری جدید Shape Adaptive Light در سری 2022 از قابلیت‌های پردازنده Neo Quantum برای افزایش روشنایی و نمایش دقیق تصاویر و اشکال بهره می‌برد. در این فناوری به کمک پردازنده تلویزیون، تمامی خطوط، سطوح، اشکال و میزان نور Quantum Mini LED مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار می‌گیرد. 
 
سامسونگ مدت هاست که رابطه نزدیکی با هنر دارد. برای مثال آنها برای اولین بار تلویزیون Serif خود را در جشنواره طراحی لندن در سال 2015 با طراحان مشهور فرانسوی  به نام‌های Ronan و Erwan Bouroullec راه‌اندازی کردند تا طراحی مینیمالیستی شکلی را برای افزودن پیچیدگی به هر فضایی معرفی کنند. در حال حاضر از آن ‌جایی که کلکسیونرها به جمع‌آوری مجموعه قابل توجهی از هنر دیجیتال در متاورس ادامه می‌دهند، تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ می‌تواند برای آن‌ها یک گزینه بسیار مناسب باشد. نمایشگرهای سطح بالای سامسونگ، با پیکربندی های شیک و ظریف خود، نمایشگرهایی با کیفیت حرفه‌ای را برای نمایش آثار هنری در واقعی ترین شکل خود ارائه می‌دهد. 
 
همانطور که پیش از این نیز گفته شد هنر امروز فراتر از هنر سنتی است و پیشرفت تکنولوژی هر روز دروازه‌های جدیدی را به روی هنرمندان باز می‌کند. هنرمندان خوش ذوق نیز می‌توانند از این امکانات و پیشرفت‌ها استفاده کرده و هنر خود را در زمینه‌های مختلف برای عموم به نمایش بگذارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.