رسانه‌های اجتماعی

July 19, 2022
10:27 سه شنبه، 28ام تیرماه 1401
کد خبر: 137622

اندونزی توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام را به فیلترینگ تهدید کرد

اندونزی طبق قانون جدید از شرکت های فناوری خواسته برای اعطای مجوز ثبت نام کنند و در غیر اینصورت مسدود خواهند شد.
به گزارش رویترز، اندونزی طبق قانون جدید از شرکت های فناوری خواسته برای اعطای مجوز ثبت نام کنند و در غیر این صورت مسدود خواهند شد. طبق اطلاعات موجود شرکت های بزرگی مانند گوگل و متا تا ۲۰ جولای برای پیروی از این قانون مهلت دارند اما آنها هنوز از این قانون تبعیت نکرده اند.
 
الزام برای ثبت شرکت در اندونزی بخشی از قانونی است که نخستین بار در نوامبر ۲۰۲۰ اجرایی شد. طبق این قانون مقامات می توانند به پلتفرم ها دستور حذف محتوای غیرقانونی یا محتوای مخل نظم عمومی را دهند. چنانچه وضعیت اضطراری باشد محتوای مذکور باید ظرف ۴ ساعت و در غیراینصورت ظرف ۲۴ ساعت حذف شود.
 
جانی جی پلیت وزیر ارتباطات اندونزی از شرکت های فناوری خواسته قبل از اعمال تحریم ها موسسه خود را ثبت کنند. وزارت ارتباطات این کشور ماه گذشته اعلام کرده بود ممکن است پلتفرم ها در صورت عدم پیروی از این دستور مسدود شوند.
 
طبق اطلاعات وزارت اطلاعات اندونزی تا دیروز بیش از ۵۹۰۰ شرکت داخلی و ۱۰۸ شرکت خارجی از جمله تیک تاک و اسپاتیفای برای پیروی از قانون ثبت نام کرده اند.
 
پلتفرم های دیگر مانند گوگل، توئیتر، متا (مالک فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ) هنوز در اندونزی ثبت نام نکرده اند. تمام اپراتورهای سرویس های الکترونیکی داخلی و خارجی مشمول قانون جدید سیستم جدید اعطای مجوز در اندونزی هستند.
 
همچنین دولت اندونزی می تواند شرکت ها را وادار کند در صورت درخواست پلیس یا سازمان های دولتی ارتباطات و داده های خصوصی برخی کاربران خاص را افشا کنند.
 
طبق ادعای دولت هدف از وضع این قوانین تضمین حفاظت از اطلاعات مشتریان توسط پلتفرم های بزرگ و همچنین استفاده از محتوای آنلاین به شیوه ای مثبت و ثمر بخش است.
 
در فوریه ۲۰۲۲ تخمین زده می شد این کشور حدود ۱۹۱ میلیون کاربر شبکه اجتماعی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.