بازی

فناوری اطلاعات

July 19, 2022
10:33 سه شنبه، 28ام تیرماه 1401
کد خبر: 137623

فروش بازسازی رزیدنت اویل ۲ از ۱۰ میلیون نسخه گذشت

کمپانی کپ‌کام (Capcom) به تازگی اعلام کرده است که مجموع فروش بازسازی رزیدنت اویل ۲ از ۱۰ میلیون نسخه فراتر رفته است.
با اینکه باورش سخت است، اما دو سال از عرضه‌ی بازسازی رزیدنت اویل ۲ در سال ۲۰۱۹ می‌گذرد. این بازی توانست یکی از بهترین بازی‌های ترس و بقای تاریخ را با حفظ ریشه‌ها و البته ظاهری جدید، بار دیگر روی کنسول‌های مدرن در دسترس طرفداران وحشت قرار دهد. این اثر پس از عرضه با استقبال طرفداران و منتقدان روبرو شد و حتی در مراسم گیم اواردز ۲۰۱۹ کاندید بهترین بازی سال شد.
 
بازی در این دو سالی که عرضه شده توانسته به موفقیت‌های تجاری زیادی دست پیدا کند. گفتنی است که آخرین بار در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱)، فروش بازی ۹.۶ میلیون نسخه گزارش شده بود. حال در گزارش مالی جدید کپکام به نظر می‌رسد که این اثر ترسناک از تاریخ ذکر شده در کمتر از چند ماه یعنی تا تاریخ ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) رشد خوبی را تجربه کرده است و هم اکنون بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروخته است.
 
در این بازسازی گیم‌پلی اکشن کلاسیک سری، کاوش در محیط استرس‌زا و حل پازل که مجموعه‌ی رزیدنت اویل را تعریف کرده، بازمی‌گردند. بازیکنان افسر پلیس تازه کار یعنی لیان کندی و دانشجویی با نام کلر ردفیلد را کنترل می‌کنند که با شیوع ویروس فاجعه‌باری در شهر راکون باید ماجرای پشت آن را کشف کنند. لیان و کلر هر دو کمپین‌های قابل بازی جداگانه‌ی خود را دارند که این به بازیکنان اجازه می‌دهد تا داستان را از منظر هر دو شخصیت ببینند.
 
گفتنی است که پس از عرضه‌ی رزیدنت اویل ۲، کپ‌کام بازی‌های باکیفیتی از این سری از جمله بازسازی رزیدنت اویل ۳ و رزیدنت اویل ویلج را منتشر کرد که با استراتژی‌های قیمت‌گذاری خود در طول زمان باعث شد تا فروش دیجیتال این بازی‌ها افزایش یابد. علاوه‌بر این، آی‌پی رزیدنت اویل را با انتشار محتوای منظم تبلیغ کرد و اخیرا از سریال رزیدنت اویل رونمایی کرده است که در ۲۳ تیر پخش آن شروع شده است. گفتنی است که طرفداران همچنین به شدت در انتظار بازسازی رزیدنت اویل ۴ به عنوان یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های سری هستند.
 
بازسازی رزیدنت اویل ۲ هم اکنون روی کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی در دسترس است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.