فناوری اطلاعات

July 19, 2022
11:16 سه شنبه، 28ام تیرماه 1401
کد خبر: 137628

معاون علمی و فناوری رییس جمهور: با ضوابط دست و‌پا گیر نمی‌توان انتظار ساختار نوآورانه داشت

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار داشت: در حال گسترش روابط با کشورهای منطقه از قققاز و سلیمانیه تا کنیا و کشورهای آفریقایی و اروپایی هستیم. این کار بخش خصوصی است و دولت فقط باید زیر ساخت ایجاد کند قوانین و‌ محیط کسب و‌کار را باید دولت تسهیل کند.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بیست و نهمین جلسه  اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌کشاورزی ایران گفت: ساختار فکری من مبتنی بر تقویت بخش خصوصی بوده که کلیدش سرمایه گذاری مطالعاتی در این بخش است.
 
وی با اشاره به اهمیت اثربخشی سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: نوآوری و خلاقیت محصول سرمایه گذاری، پژوهشی بخش خصوص است. نوآوری و‌ محصول با سرمایه گذاری بخش خصوصی شکل می‌گیرد و این کار مسئولیت بخش خصوصی است، دولت فقط باید زیر ساخت ایجاد و قوانین و‌محیط کسب و‌کار را باید دولت تسهیل کند.
 
وی افزود: ما با کشوری مواجهیم که سال‌ها با پول نفت با کارآفرینی و نوآوری مخالفت کرده‌اند، از دولت با ضوابط دست و‌پا گیر و‌ متناقض نمی‌توان انتظار ساختار نوآورانه داشته باشیم. این ساختار شکل گرفته فرهنگ غلط است.
 
ستاری ادامه داد: فرهنگ ساختار دولتی،‌ خصوصی و عمومی باید متحول تا دستاوردهای دانش بنیان ایجاد شود. تاکنون تلاش‌هایی در اتاق بازرگانی صورت گرفته تا ۱۸ شرکت دانش بنیان عضو اتاق بازرگانی و‌ ۵۳ شرکت دانش بنیان در بورس داشته باشیم که نتیجه تغییر نگرش را نسبت به دانش بنیان‌ها و جایگاه آنان را نشان می‌دهد.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: مراکز نوآوری و رشد و ‌شتاب دهنده‌های کسب ‌کار و سرمایه‌گذارها،  پایه‌اش این بود که ما سرمایه گذاری بخش خصوصی را وارد کنیم تا توسعه و‌ گسترش یابد، یک گسست جدی داریم که چطور این اکوسیستم را با کسب و کارها همراه بسازیم.
 
ستاری با اشاره به حقوق کارآفرینی گفت: حق هر کارآفرینی است که از مالیات تحقیق و توسعه معاف و ارزش تامین ضمانت نامه این دانش بنیان‌ها باید به رسمیت شناخته شود. شرکت‌های خلاق در تغییر ریل اقتصاد در آینده دیده شده‌اند که با تغییر دیدگاه و فرهنگ ایجاد می‌شود.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اهمیت دارایی‌های فکری دانش بنیان‌ها گفت: سازمان بورس هم بحث مالکیت فکری دانش بنیان‌ها را جدی برگیرد. دانش بنیان‌ها باید مشمول امور مالیاتی خاص و در ‌دادسراهای ویژه رسیدگی شوند، شرایط گذراندن دوره سربازی اعضای دانش بنیان‌ها امسال دو برابر ظرفیت شده است.
 
وی با توسعه روابط با کشورهای منطقه در حوزه دانش بنیان‌ها گفت: در حال گسترش روابط با کشورهای منطقه از قققاز و سلیمانیه تا کنیا و کشورهای آفریقایی و اروپایی هستیم. این کار بخش خصوصی است و دولت فقط باید زیر ساخت ایجاد کند قوانین و‌ محیط کسب و‌کار را باید دولت تسهیل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.