تلفن همراه

گوشی

July 19, 2022
11:19 سه شنبه، 28ام تیرماه 1401
کد خبر: 137629

تولید آیفون ۱۴ مکس ظاهرا با مشکل مواجه شده است

طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا اپل در تولید آیفون ۱۴ مکس با مشکل مواجه شده و این اتفاق شاید در تاریخ عرضه‌ی این محصول تأثیر منفی بگذارد.
طبق آخرین اطلاعاتی که در اختیار داریم، امسال اپل می‌خواهد پرچم‌داران خود را در چهار مدل راهی بازار کند. درست مثل سال گذشته. با این تفاوت که امسال دیگر خبری از مدل مینی نخواهد بود و اتفاقا یک مدل بسیار بزرگ‌تر قرار است جای آن را بگیرد. در رابطه با آیفون ۱۴ مکس صحبت می‌کنیم، محصولی که ظاهرا نیامده با بدشانسی بزرگی مواجه شده است.
 
اپل اخیرا تولید آزمایشی گوشی‌های مورد انتظار خود یعنی سری آیفون ۱۴ را آغاز کرده است و برنامه دارد ماه آینده، آن‌ها را به تولید انبوه برساند. اما اینطور که به نظر می‌رسد، یک سری از تحلیل‌گران معتقدند شرایط آنطور که شرکت آمریکایی برنامه‌ریزی کرده بود پیش نمی‌روند. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، ظاهرا از بین چهار مدل آیفونی که قرار است امسال راهی بازار شوند، تولید آیفون ۱۴ مکس با مشکل مواجه شده و اپل حتی نتوانسته مشکل کمبود بدنه‌ی این گوشی را حل کند.
 
ظاهرا مشکل کمبود قطعات برای تولید آیفون ۱۴ مکس به خاطر تورم جهانی است که این روزها خیلی در رابطه با آن می‌شنویم. تورمی که باعث شده شرکت‌ها کاملا غافلگیر شوند و اصلا ندانند چطور باید به آن غلبه کنند. از آن‌جایی هم که این گوشی بسیار بزرگ و دقیقا هم‌سایز با آیفون ۱۴ پرو مکس است، اپل باید قطعات را به‌گونه‌ای بین این دو تقسیم کند که هر دو در تعداد کافی به بازار عرضه شوند. از آن‌جایی هم که آیفون ۱۴ پرو مکس بهترین و قدرتمندترین مدل از این سری است، خیلی بعید است اپل تمرکزش را روی آیفون ۱۴ مکس بگذارد. به اعتقاد راس یانگ، همین ترجیح اپل به مدل قدرتمندتر است که باعث شده آیفون ۱۴ مکس با کمبود قطعات مواجه شود.
 
راس یانگ اخیرا در توییتی هم گفته بود که تأمین نمایشگر آیفون ۱۴ مکس هم با مشکلی جدی مواجه شده است و خیلی بعید است تا ماه آگوست آماده شود. این در حالی است که مدل‌های پرو اصلا هیچ مشکلی از این بابت ندارند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی راس یانگ، ظاهرا اپل برای مدل‌های دیگر، سه برابر پنل نمایشگر بیشتری در اختیار دارد و از این بابت هیچ مشکلی شرکت را تهدید نمی‌کند. اما وضعیت برای مدل مکس واقعا آشفته است. همین موضوع سبب شده آیفون ۱۴ مکس، به صورت کلی برنامه‌ی اپل را عقب بیندازد.
 
آیفون ۱۴ مکس نمایشگر متفاوتی در مقایسه با دو مدل پرو دارد. در مدل‌های قدرتمند، از پنل پروموشن با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز استفاده شده که بسیار باکیفیت هم هست و امکان ندارد اپل آن را حالا حالاها برای گوشی‌های مدل استانداردش استفاده کند. این یعنی باید انتظار داشته باشیم دو مدل مکس و استاندارد امسال با نمایشگر ۶۰ هرتزی در دسترس قرار بگیرند.
 
اپل به طور کلی امسال در ساخت آیفون‌های سری ۱۴ با نابسامانی‌های زیادی مواجه شده است. در نتیجه به نظر می‌رسد باید از همین حالا به دنبال راهی باشد که بتواند تا ماه سپتامبر، به اندازه‌ی کافی گوشی تولید کند. مشکل نمایشگر یا قطعات مربوط به بدنه هم تنها مشکلی نیستند که شرکت آمریکایی با آن‌ها روبروست. در ماه مه امسال بود که شنیدیم اپل می‌خواهد دوربین سلفی هر چهار مدل آیفون خود را در مقایسه با قبل ارتقا دهد؛ از این بابت خوشحال شدیم اما دیری نگذشت که متوجه شدیم در تأمین این دوربین‌ها مشکلی به وجود آمده است.
 
تمام این اتفاقات در حالی رخ داده که پیش‌بینی می‌شود آیفون ۱۴ مکس امسال فروشی استثنائی داشته باشد. چرا که کاربران هر سال به این دلیل مدل استاندارد از گوشی‌های اپل را می‌خریدند که قیمت آن پایین بود و امکانات زیادی داشت. به همین خاطر با نمایشگر کوچک آن کنار می‌آمدند. اما وجود مدل مکس باعث می‌شود آن‌ها انتخاب ارزشمندتری پیش رو داشته باشند. حال اگر وضعیت همینطوری پیش برود، اپل اصلا در رسیدگی به تقاضای کاربران هم خواهد ماند. حال باید دید چه پیش می‌آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.