اپلیکیشن

تلفن همراه

July 20, 2022
12:28 چهارشنبه، 29ام تیرماه 1401
کد خبر: 137667

روسیه اپل را به‌دلیل نقض قوانین ضدانحصار در اپ‌استور جریمه می‌کند

روسیه به‌دلیل نقض قوانین ضدرقابتی، جریمه‌ای برای اپل در نظر خواهد گرفت که مبلغ آن در طول تحقیقات اداری تعیین خواهد شد.
مقام‌های روسیه اعلام کرده‌اند که اپل به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین ضدانحصار در این کشور و سوءاستفاده از موقعیت غالب اپ‌استور در بازار جریمه خواهد شد. سرویس ضدانحصار فدرال (FAS) می‌گوید مبلغ این جریمه براساس گردش مالی غول فناوری آمریکایی و با انجام تحقیقات اداری تعیین خواهد شد.
 
مسکو از مدت‌ها قبل با نفوذ پلتفرم‌های خارجی در بازار این روسیه مخالفت می‌کند؛ اما از زمان آغاز جنگ میان این کشور با اوکراین، اختلاف‌ها در این‌ زمینه بیشتر شده است. سرویس ضدانحصار فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد اپل از تسلط خود در بازار توزیع اپلیکیشن‌های iOS سوءاستفاده و توسعه‌دهندگان برنامه‌های iOS را از امکان ارائه‌ی روش‌های پرداخت جایگزین خارج از اپ‌استور به مشتریان آن‌ها منع کرده است.
 
به‌گزارش Gadgets360، مسکو شرکت‌های غربی را به‌دلیل نقض قوانین اینترنتی جریمه کرده است که به‌گفته‌ی منتقدان، تلاش کرملین برای اعمال کنترل بیشتر بر فضای آنلاین محسوب می‌شود. این قوانین شامل ذخیره‌ی داده‌های مشتریان در سرورهای روسیه و حذف محتوا بنا به درخواست نهادهای تنظیم‌کننده‌ی ارتباطات روسیه و بازکردن دفتر محلی در این کشور می‌شود. تصمیم روسیه برای اقدام علیه اپل به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین ضدانحصار، بازتابی از پیگیری‌های بلندمدت کمیسیون اروپا علیه این شرکت است که اکوسیستم آن را بسته توصیف می‌کند.
 
روسیه پس از اینکه جریمه‌های چندهزاردلاری تا چندصد‌هزاردلاری برای شرکت‌های مختلف تعیین کرد، به‌‌شدت در حال افزایش جریمه‌ها است. به‌عنوان مثال، این کشور اخیراً گوگل را به‌دلیل امتناع مکرر از حذف محتوا، ۳۷۰ میلیون دلار جریمه کرده است که مبلغ آن براساس درآمد سالانه‌ی غول جست‌وجوی اینترنت در روسیه تعیین شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.