بازار سرمایه

July 22, 2022
19:14 جمعه، 31ام تیرماه 1401
کد خبر: 137711

پشتیبانی از NFT به بازی محبوب Minecraft اضافه نخواهد شد

موجنگ استودیوز (Mojang Studios)، توسعه‌دهنده بازی Minecraft که متعلق به مایکروسافت است، با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود تحت عنوان «ماینکرفت و NFTها» توضیح داد که بازی محبوب آن‌ها قرار نیست از این توکن‌ها (NFT) استفاده کند.
 
بازی Minecraft اجازه استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT را در پلتفرم خود به بازیکنان ارائه نمی‌کند، زیرا موجنگ آن‌ها را در پست وبلاگ خود، مغایر با ارزش‌های این بازی توصیف کرده است.
 
بیانیه توسعه‌دهنده ماینکرفت درباره NFTها
 
در این پست وبلاگ ماینکرفت آمده است:
 
«برای اطمینان از اینکه بازیکنان Minecraft تجربه‌ای ایمن و فراگیر دارند، فناوری‌های بلاکچین به برنامه‌های مشتری و سرور ما اضافه نخواهد شد و همچنین نمی‌توان از محتوای درون بازی مانند دنیاها، پوسته‌ها، آیتم‌های شخصی یا سایر لوازم با استفاده از فناوری‌های بلاکچین به عنوان یک دارایی دیجیتال استفاده کرد.»
 
NFTها مالکیت یک آیتم دیجیتال منحصر‌به‌فرد، مانند یک تصویر یا ویدیو را به خریداران یا مالک آن ارائه می‌کنند. هرچند فایل‌های دیجیتال را معمولا می‌توان به صورت رایگان کپی یا حذف کرد، اما NFT مالک اصلی فایل را مشخص می‌کند.
در بازی ماینکرفت، کاربران می‌توانند جهان‌های مجازی خود را بسازند و در مجموع، طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها و امکانات مربوط به شخصی‌سازی در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. بازی بیش از 10 سال پیش منتشر شده و جامعه بازیکنان بسیار زیادی دارد، بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک بازار بالقوه جذاب برای NFTها یاد کرد که البته اکنون تمام این احتمالات توسط استودیو Mojang رد شده است.
 
البته Mojang در پست خود، استفاده از فناوری‌های بلاکچین «ایمن‌تر» بازی Minecraft در آینده را رد نکرد، اما به طور کلی، گفت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استفاده از آن‌ها ندارد. در طول چند سال گذشته، توجه بسیار زیادی به NFTها شده اما اکنون با سقوط بازار کریپتو، فروش NFT هم به پایین‌ترین سطح خود در 12 ماه گذشته رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.