سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 22, 2022
19:35 جمعه، 31ام تیرماه 1401
کد خبر: 137712

اختلال در پلتفرم تیمز مایکروسافت

در پی اختلالات پیش آمده در سرویس پشتیبانی «تیمز ام‌اس» مایکروسافت، ۴ هزار و ۸۰۰ مورد اختلال در آمریکا و بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ مورد نیز در ژاپن گزارش شده است.
به گزارش رویترز، شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه پس از یک ساعت قطعی سرویس پشتیبانی‌اش که برنامه چت ده‌ها هزار کاربر را در سراسر جهان مختل کرده بود اعلام کرد که «تیمز ام‌اس مایکروسافت»، برای اکثر کاربران احیا شد. این شرکت به یک اختلال در به‌روزرسانی نرم‌افزار اخیری اشاره داشته که ظاهرا شامل یک اتصال خراب به یک سرویس حافظه داخلی بوده است.
 
مایکروسافت در وب‌سایت خود اعلام کرد: «ما در حال رسیدگی به هرگونه تأثیر باقیمانده از این اختلال هستیم. علاوه بر این، ما در حال بررسی هرگونه نشانه‌ای از خرابی هستیم تا زمانی که مطمئن شویم تمام عملکردهای سرویس به طور کامل بازیابی شده باشند.»
 
تیمز ام اس که بیش از ۲۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان کاربر دارد، بخشی بسیار مهم و پیوسته فعالیت روزانه مشاغل مختلف و حتی در جایی مثل مدارس است که از این سرویس برای برقراری تماس، برنامه‌ریزی جلسات و سازماندهی گردش کار خود استفاده می‌کنند.
 
شرکت مایکروسافت تعداد کاربرانی که تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته‌اند را فاش نکرد، اما وب‌سایت «Downdetector»، بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ مورد اختلال در آمریکا و بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ مورد را نیز در ژاپن گزارش کرده است. وب‌سایت Downdetector، یک پلتفرم آنلاین است که اطلاعات لحظه‌ای در مورد وضعیت وب سایت‌ها و خدمات مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. روش این سایت جمع‌آوری گزارش‌های وضعیت از منابع مختلف مانند خطاهای ارسال شده توسط کاربران در پلتفرم خود است و بدین ترتیب میزان قطعی‌ها یا اختلالات را ردیابی می‌کند.
 
گفتنی است در طول قطعی این سرویس، اکثر کاربران که قادر به تبادل پیام یا استفاده از هیچ ویژگی برنامه را نداشتند، به‌روزرسانی‌ها و میم‌های مربوط به اختلال سرویس را در توییتر به اشتراک می‌گذاشتند و هشتگ MicrosoftTeams در توییتر ترند شده بود.
 
مایکروسافت همچنین  تاثیرات این اختلال را بر چندین سرویس دیگر مایکروسافت ۳۶۵ که با سرویس تیمز یکپارچگی دارند، چون مایکروسافت آفیس آنلاین (Office Online)، مایکروسافت ورد (Microsoft Word) و حتی شیرپوینت آنلاین (SharePoint Online) را تأیید کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.