اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 24, 2022
10:32 یکشنبه، 2ام مردادماه 1401
کد خبر: 137751

مالک دامنه Amazon.eth پیشنهاد یک‌میلیون‌دلاری برای خرید آن را نادیده گرفت

پیشنهاد یک‌میلیون‌دلاری برای خرید دامنه‌ی Amazon.eth با بی‌توجهی مالک آن نهایی نشد. عده‌ای می‌گویند ممکن است حساب مالک با خریدار مرتبط باشد.
قبل از اینکه مهلت فروش دامنه ESN با نام Amazon.eth به‌پایان برسد، پیشنهاد تقریباً ۱۰ برابری درمقایسه‌با آخرین قیمت خرید دامنه نادیده گرفته شد. براساس گزارش کوین‌تلگراف، سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، دامنه‌ای با نام Amazon.eth در سرویس Ethereum Name Service یا به‌اختصار ESN پیشنهادی یک‌میلیون‌دلاری در قالب استیبل‌کوین (USDC) از آدرس کیف‌پولی ناشناس روی پلتفرم OpenSea دریافت کرد. البته این پیشنهاد بدون پاسخ ماند و درنهایت هیچ تراکنشی درزمینه‌ی آن انجام نشد. این در حالی است که از آخرین فروش نام دامنه‌ی Amazon.eth پنج ماه می‌گذرد که در آن، تراکنش ۳۳ اتر (ETH) به‌ارزش حدودی ۱۰۰٬۰۰۰ دلار در زمان نگارش مقاله برای آن پرداخت شد.
هنوز مشخص نیست که دلیل این اتفاق چه بوده است. آیا مالک نام دامنه از پیشنهاد ارائه‌شده مطلع نشده است یا تصور او چنین بوده که ارزش این دارایی بیشتر از این ارقام است. علاوه‌براین، امکان دارد که حساب کاربری مالک و خریدار به یکدیگر متصل باشد و این جریان تلاشی برای افزایش قیمت دارایی قلمداد شود که در اصطلاح به آنواش ترید (Wash Trade) می‌گویند. بنابر اطلاعات اوپن‌سی، دیگر پیشنهاد‌ها برای خرید نام دامنه ESN درحدود ۶٬۲۰۰ دلار در قالب USDC بوده است. نام دامنه را ESN تأیید و مالک ناشناس آن با نام کاربری 4761BF در اوپن‌سی فعالیت می‌کند.
پلتفرم ESN پروتکل نام‌گذاری بلاک‌چین است که به کاربران امکان می‌دهد تا آوارتارها و عکس‌های پروفایل‌ها را برای استفاده در بین دستگاه‌های مختلف ذخیره و توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) ارسال یا دریافت کنند. برای فروش نام دامنه‌ی example.eth روی اوپن‌سی، کاربران باید ابتدا والت خود را متصل کنند و یک آدرس در بخش manager.esn.domains و سپس نام دامنه را در فهرست حساب کاربری خود ثبت کنند.
 
درحالی‌که بسیاری از علاقه‌مندان دنیای کریپتو اسامی خلاقانه و جالبی برای فروش در سرویس ESN انتخاب می‌کنند، عده‌ای نیز به دلالی دامنه مشغول شدند. این یعنی نام دامنه‌هایی را در ESN ثبت می‌کنند که حاوی نام هادهای برجسته است و سپس، قیمت گزافی برای فروش دامنه اعلام می‌کنند؛ زیرا معتقدند در آینده که آن شرکت بخواهد وارد فضای Web3 شود، مجبور است این نام را بخرد.
 
از زمان آغاز به کار این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) تاکنون، ۴۸۲٬۰۰۰ مالک دامنه‌های مختلفی با پسوند دات eth ثبت کرده‌اند که بیش از ۱۵۴٬۰۰۰ مورد آن‌ها از ۵ جولای تا ۱۸ جولای ۲۰۲۲ (۱۴ تا ۲۷ تیر ۱۴۰۱) به‌دلیل کاهش درخورتوجه گس فی (Gas Fee) ثبت شده و همچنان به‌دلیل علاقه‌ی مستمر برخی نهادیی که به‌دنبال ورود به فضای Web3 هستند، ادامه یافته است. تا این تاریخ، مجموعه دامنه‌های ESN روی اوپن‌سی درمجموع تقریباً شاهد حجم تراکنش‌های ۴۶٬۲۰۰ اتر معادل ۷۱/۵ میلیون دلار بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.