تلفن همراه

گوشی

July 26, 2022
10:30 سه شنبه، 4ام مردادماه 1401
کد خبر: 137829

قیمت گلکسی Z Fold 4هم شاید از Z Fold 3 بیشتر باشد

چند هفته پیش بود که شنیدیم سامسونگ می‌خواهد گلکسی زد فلیپ ۴ را با قیمت بیشتری در مقایسه با زد فلیپ ۳ راهی بازار کند. حال به نظر می‌رسد این افزایش قیمت به گلکسی زد فولد ۴ هم سرایت کرده است.
 
سامسونگ قرار است در ماه آگوست امسال، از گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ رونمایی کند. گوشی‌هایی که گفته می‌شود از لحاظ طراحی و نوآوری، آنقدرها با نسل گذشته‌ی خود تفاوت چشمگیری نخواهند داشت اما ظاهرا شرکت کره‌ای می‌خواهد قیمت آن‌ها را در مقایسه با سری قبل افزایش دهد.
 
پیش‌تر شنیدیم شرکت کره‌ای گلکسی زد فلیپ ۴ را با قیمت بیشتری از زد فلیپ ۳ راهی بازار خواهد کرد. دلیل اصلی این افزایش قیمت را هم بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمندتر و همچنین یک سری مشکلاتی دانستیم که به خاطر مواردی نظیر جنگ بین روسیه و اوکراین و همچنین مشکلات زنجیره‌ی تأمین، تورم و… به وجود آمدند.
 
البته این افزایش قمیت آنقدرها چشمگیر نیست که بخواهد کاربران را دچار مشکل کند، اما ظاهرا هرچه که هست، گلکسی زد فولد ۴ هم قرار است با قیمت بیشتری راهی بازار شود. این گوشی همین حالا هم قیمت بسیار بالایی دارد چرا که سامسونگ آن را گوشی پرچم‌دار خود در دسته‌ی تاشو می‌داند و طبیعی هم هست که قیمت آن بسیار بالا باشد. گلکسی زد فلیپ ۴ به این خاطر که شباهت زیادی به یک گوشی معمولی دارد و فقط نمایشگر آن تا می‌شود، قیمت به مراتب پایین‌تری دارد، اما گلکسی زد فولد نمایشگر تاشونده‌ی بسیار بزرگ‌تری دارد و نمایشگر ثانویه‌ی آن هم به اندازه‌ی نمایشگر یک گوشی معمولی بزرگ است.
در نتیجه‌ی همین موضوع، سامسونگ و به خاطر مشکلاتی که در بالا هم اشاره کردیم، سامسونگ تصمیم گرفت اندکی قیمت پرچم‌دار خود را افزایش دهد. اینطور که به نظر می‌رسد، قیمت گلکسی زد فولد ۴ در بازار اروپا برای مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی، به ترتیب ۱۸۶۳ و ۱۹۸۱ دلار خواهد بود. البته این قیمت وقتی گوشی‌ها قرار است در دسترس قرار بگیرند، به ۱۸۵۰ و ۲۰۰۰ یورو افزایش پیدا می‌کنند که اصلا میزان کمی نیست.
 
اگر به خاطر داشته باشید، گلکسی زد فولد ۳ با قیمت ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ یورو به ترتیب برای مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی خود در دسترس قرار گرفت که ۵۰ و ۱۰۰ یورو کمتر از قیمتی است که شرکت قصد دارد برای زد فولد ۴ در نظر بگیرد. حتی گفته می‌شود این گوشی یک مدل ۱ ترابایتی هم خواهد داشت که بدین ترتیب، باید شاهد قیمتی بیشتر از ۲۰۰۰ یورو برای آن باشیم.
 
هنوز در رابطه با اینکه برنامه‌ی دقیق سامسونگ برای افزایش قیمت چیست اطلاعی در اختیار نداریم اما به نظر می‌رسد در تمام بازارها باید شاهد آن باشیم و نه فقط اروپا. ظاهرا شرکت‌ها طی یکی دو سال اخیر به خاط اتفاقات مختلف که مهم‌ترینشان تورم است دچار مشکل شده‌اند و باید هر طور که شده ضررهای وارده را جبران کنند. این ضرر هم ظاهرا فقط در صورتی جبران می‌شود که کاربران هزینه‌ی بیشتری برای خرید مدل‌های جدید بپردازند.
 
سامسونگ اخیرا اعلام کرد که فروش گوشی‌های تاشوی آن در سال ۲۰۲۱ مرز ۱۰ میلیون دستگاه را رد کرد که یکی از مهم‌ترین عوامل این موفقیت، استراتژی عالی سامسونگ در کاهش قیمت آن‌ها بود که باعث شد کاربران زیادی به خرید آن‌ها تمایل نشان دهند.
 
انتظار می‌رود نسل بعدی هم موفقیت سری قبل را تکرار کنند. حال این افزایش قیمت نه چندان زیاد شاید یک سری از افراد را دلسرد کند اما قطعا سامسونگ در ادامه تخفیف‌های زیادی را روی این گوشی‌ها اعمال خواهد کرد تا کاربران رغبت بیشتری برای خرید پیدا کنند. از آن‌جایی هم که گوشی‌های تاشو بعد از گذشت سه سال، به بلوغی رسیده‌اند که بشود به آن‌ها اعتماد کرد، ترس کاربران هم از خرید آن‌ها کمتر شده است. حال باید دید امسال کاربران چه واکنشی به تاشو‌های جدید نشان خواهند داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.