اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 26, 2022
10:43 سه شنبه، 4ام مردادماه 1401
کد خبر: 137830

گوگل لوگوی پلی استور را به مناسبت 10 سالگی آن عوض کرد

گوگل پلی استور رسما 10 ساله شد و این شرکت حالا لوگوی جدیدی برای این سرویس معرفی کرده تا به سایر محصولاتش شبیه‌تر باشد.
rfgsrg.PNG
پلی استور گوگل رسما 10 ساله شد و این شرکت با یک لوگوی جدید این مناسبت را جشن گرفت. این لوگو از نظر طراحی تغییرات کمی نسبت به قبل داشته اما بزرگ‌ترین تفاوتش در زمینه استفاده از رنگ‌هاست که حالا لوگوی این محصول را شبیه سایر محصولات این غول دنیای فناوری می‌کند.
 
«تیان لیم»، معاون گوگل پلی در این باره گفت: «ما لوگوی جدیدی را معرفی می‌کنیم که جادوی گوگل را بهتر نمایش می‌دهد و مطابق با برندینگ بسیاری از دیگر محصولات مفیدمان نظیر سرچ، اسیستنت، فوتوز، جیمیل و غیره است.» پلی استور اولین بار در سال 2012 راه‌اندازی شد و بازار محصولات اندرویدی را متحول کرد.
 
لیم می‌گوید: «یک دهه بعد، بیش از 2.5 میلیارد نفر در بیش از 190 کشور هر ماه برای کشف اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و محتواهای آنلاین از گوگل پلی استفاده می‌کنند. و بیش از 2 میلیون توسعه‌دهنده با ما همکاری دارند تا کسب و کارهای خود را بسازند و به مخاطبان بیشتری در سراسر دنیا دسترسی داشته باشند.»
 
امتیازات بیشتر به مناسبت 10 سالگی گوگل پلی استور
این شرکت همچنین به مناسبت 10 سالگی گوگل پلی پیشنهادهای ویژه‌ای را برای افزایش امتیازات Google Play Points ارائه کرده است. اگر می‌خواهید امتیازات خود را افزایش دهید، می‌توانید با این پیشنهاد ویژه در اکثر خریدهای درون برنامه‌ای 10 برابر امتیاز بگیرید.
 
پلی استور با وجود مزایای متعدد خود همواره منتقدانی هم داشته است. اگرچه سیستم ضد بدافزار Play Protect و ملزومات حریم خصوصی در این فروشگاه به افزایش اعتماد کاربران کمک کرده، اما همچنان هر چند وقت یک بار برخی اپلیکیشن‌ها از سدهای دفاعی این استور می‌گذرند و کاربران را آلوده می‌کنند.
 
افزون بر این، بسیاری از شرکت‌ها از جمله اپیک گیمز معتقدند که پلی استور اجازه استفاده از سیستم‌های پرداخت شخص ثالث را نمی‌دهد. البته این مشکل قرار است حداقل در اروپا حل شود و توسعه‌دهندگان می‌توانند سیستم‌های پرداخت جایگزین را به کاربران خود ارائه کنند. با این حال، آن‌ها همچنان باید کارمزد گوگل را بپردازند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.