تلفن همراه

گوشی

July 26, 2022
15:21 سه شنبه، 4ام مردادماه 1401
کد خبر: 137839

سه شرکت باتری‌های گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ را تأمین می‌کنند

با نزدیک شدن به تاریخ معرفی گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴، خبر جدید و جالبی در مورد این گوشی‌های تاشو منتشر شده است. به گفته سایت کره‌ای The Elec، سه شرکت به صورت مجزا وظیفه‌ی تأمین باتری‌های گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ را برعهده خواهند داشت.
 
هواداران و علاقمندان به گوشی‌های هوشمند تاشو همگی منتظر معرفی نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ هستند. سامسونگ در طول چند نسل گذشته در حوزه‌ی ساخت و طراحی گوشی‌های هوشمند تاشوی پیشرفت زیادی کرده و همین عامل نیز منجر به فروش و استقبال بسیار خوب کاربران از این محصولات شده است. کمتر از حدود دو هفته تا رونمایی رسمی از گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ فاصله داریم و این یعنی قرار است در روزهای آتی خبرهای زیادی در مورد این محصولات بشنویم.
در همین زمینه گزارش منتشر شده از The Elec، ادعا می‌کند که علاوه بر باتری‌های عرضه‌شده توسط کارخانه‌ی SDI سامسونگ، این گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به باتری‌های ساخت شرکت‌های Amperex Technology Limited (ATL) و LG Energy Solution نیز خواهند بود. با اینکه سامسونگ SDI در میان سه تولیدکننده برتر باتری گوشی‌های هوشمند سال‌های اخیر قرار دارد، اما چرا غول فناوری کره‌ای با دو شرکت دیگر برای تأمین باتری‌های گوشی‌های تاشوی جدید خود همکاری کرده است؟
 
دلیل اصلی این مقوله، کاهش هزینه‌ی قطعات است. بدیهی  است که با وجود سه تأمین‌کننده، رقابت بیشتری برای ارائه‌ی پیشنهادات با هزینه‌ی کمتر جهت ساخت باتری‌های گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ وجود خواهد داشت. از آنجایی که هر دو گوشی در واقع از دو باتری در داخل خود استفاده می‌کنند، سامسونگ به نحوی نیاز دارد تا هزینه‌ی قطعات این گوشی‌ها را کم کند.
 
یکی دیگر از دلایل احتمالی سامسونگ برای همکاری با دو شرکت ساخت باتری گوشی، رفع مشکلات مربوط به کمبود عرضه در آسیا و قرنطینه‌های ناشی از COVID-19 است. این شرکت همچنین می‌خواهد زنجیره‌ی تأمین پایداری را برای این دوره‌ی مهم ایجاد کند.
 
سامسونگ قرار است در تاریخ ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد ماه) با برگزاری رویداد گلکسی آنپکد گوشی‌های هوشمند جدید گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ و همچنین سری گلکسی واچ ۵ را به کاربران معرفی کند. باید اشاره کنیم که پیش‌فروش این محصولات از همان روز رونمایی و تاریخ فروش آن نیز از ۴ شهریور ماه آغاز خواهد شد. گلکسی زد فولد ۴ طبق گفته‌ی تحلیلگران در رنگ‌های مشکی، سبز و بژ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در سوی دیگر کاربران می‌توانند از بین رنگ‌های گرافیتی، ارغوانی، صورتی و آبی گلکسی زد فلیپ ۴ دست به انتخاب بزنند.
 
همانطور که انتظار می‌رود، گلکسی زد فولد ۴ به عنوان تاشوی پرچم‌دار جدید سامسونگ، از انواع شبکه‌های اینترنت همراه، از ۲G تا mmWave 5G پشتیبانی می‌کند. اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت FCC نشان می‌دهد که فولد ۴ سامسونگ مانند نسل قبلی خود از قلم S-Pen نیز پشتیبانی خواهد کرد. سامسونگ قرار است از پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی تاشوی پرچم‌دار بهره ببرد.
تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه‌ی قدرتمندتر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ روانه‌ی بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست جدید به جای فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ، به کمک فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود ۱۰ درصد سریع‌تر است و برای فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی هم با ۱۰ درصد افزایش روبرو خواهیم شد. در مجموع می‌توان گفت که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.
 
در کنار این پردازنده‌ی قدرتمند به گفته‌ی منابع متعدد، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم تعبیه خواهد شد. همچنین طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از وب‌سایت SamMobile، سامسونگ قصد دارد تا نسخه‌ی با ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی گلکسی زد فولد ۴ را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. گلکسی زد فلیپ ۴ نیز احتمالاً با پردازنده‌ی مشابه زد فولد ۴ اما با حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایت روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند تاشو خواهد شد. باید دید که این مقوله چه تأثیری روی قیمت‌گذاری این گوشی‌های هوشمند‌ تاشو خواهد گذاشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.