تلفن همراه

گوشی

July 26, 2022
17:33 سه شنبه، 4ام مردادماه 1401
کد خبر: 137847

گوشی‌های آینده نوکیا بدون لنز‌های زایس راهی بازار می‌شوند

با پایان یافتن همکاری نوکیا و زایس در سال ۲۰۲۱، گوشی‌های آینده‌ی این برند بدون لنزهای زایس روانه‌ی بازار خواهند شد.
یکی از بزرگ‌ترین همکاری‌ها میان شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند با شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ساخت لنز به پایان رسید. HDM Global با تأیید بیانیه‌ی اخیر نوکیا اعلام کرد به همکاری طولانی‌مدت خود با زایس (Zeiss) برای ارائه‌ی لنزهای موردنیاز دوربین گوشی‌های هوشمند پایان داده است.
 
در بیانیه‌ی نوکیا آمده که همکاری میان این شرکت با زایس درواقع در سال ۲۰۲۱ پایان یافته است. این یعنی گوشی نوکیا XR20 آخرین مدل این شرکت بود که از لنزهای زایس بهره می‌برد. AndroidAuthority می‌نویسد HDM Global هیچ دلیلی برای پایان دادن به این همکاری ارائه نکرده و شاید برای کاهش هزینه‌ها، مجبور به حذف زایس از محصولات خود شده است.
 
زمانی‌که نوکیا به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورد، با زایس همکاری کرد تا لنزهای مورداستفاده در دوربین محصولات خود را بهبود دهد. این شرکت مدتی بعد کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را به مایکروسافت فروخت و سپس مجوز نام تجاری آن برای ساخت گوشی‌های جدید به HDM Global واگذار شد؛‌ شرکتی که به‌ نوبه‌ی خود در سال ۲۰۱۷ همکاری با زایس را از سر گرفت تا کیفیت دوربین گوشی‌های جدید این شرکت را ارتقا دهد. در آن‌ زمان قرار بود این همکاری علاوه‌بر لنز، در حوزه‌ی ساخت حسگرهای جدید و الگوریتم‌های تصویربرداری جدید نیز ادامه یابد؛ تصمیمی که به تولید سخت‌افزار دوربین قدرتمند در گوشی‌هایی مثل Nokia 9 PureView و نوکیا ۸٫۳ منجر شد.
 
زایس اواخر سال ۲۰۲۰ همکاری جدیدی را با ویوو آغاز کرد تا لنزهای موردنیاز برای گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی را تولید کند. زایس در آن زمان گفت همکاری با نوکیا همچنان ادامه دارد و انحصاری نیست، اما مشارکت میان آن‌ها، فقط یک سال دیگر دوام آورد. اکنون باید دید HDM چه برنامه‌هایی برای دوربین گوشی‌های آینده‌ی نوکیا دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.