پست

July 27, 2022
19:59 چهارشنبه، 5ام مردادماه 1401
کد خبر: 137875

عضو هیات‌ مدیره شرکت ملی پست تاکید کرد: وقت آن است که مردم طعم فناوری دیجیتال را بچشند

عضو هیات‌ مدیره شرکت ملی پست گفت: ما حدود ۸۰ میلیون مشتری داخل کشور و روزانه یک میلیون مرسوله داریم و نارضایتی یک درصدی در میان آنها، موجب نارضایتی ۳۰ هزار نفر است و از این رو پاسخگویی اهمیت زیادی دارد.
محمدرضا قادری -عضو هیات‌مدیره شرکت ملی پست- در همایش کارشناسان روابط عمومی شرکت پست که امروز در شرکت پست شهرک قدس برگزار شد، اظهار کرد: عمر روابط عمومی در سازمان‌های کشور زیاد نیست و صرف نظر از تعریف واژگان و لغت، هنوز بسیاری از سازمان‌ها تعریف درستی از روابط عمومی و جایگاهش ندارند. در بسیاری از سازمان‌ها روابط عمومی به هماهنگ‌کننده برنامه‌ها تنزل یافته یا برخی تبدیل به گزارش‌کننده‌ی جلسات درون‌سازمانی شدند که ممکن است برای مخاطب ارزشی نداشته باشد.
 
وی‌ با بیان اینکه فلسفه اصلی روابط عمومی، مردم‌داری است، گفت: تمام تلاش روابط عمومی باید این باشد که رضایت مردم را جلب کند؛ اینکه آنها بخواهند در تقابل با رسانه و مردم باشند، همواره اشتباهات سازمان‌ها را توجیه کنند و جبهه بگیرند، نشان‌دهنده این است که سازمان هنوز به بلوغ مناسبی نرسیده است، روابط عمومی نباید تنها تاییدکننده و تحکیم‌کننده‌ جایگاه مدیران باشد، بلکه با عملکرد خودش باعث می‌شود جلوی خیلی از تنش‌ها را بگیرد.
 
عضو هیات‌ مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه در سه سال گذشته، روابط عمومی شرکت ملی پست با وجود امکانات کم، رویکرد خوبی داشته‌ است گفت که ما در این مدت هفته‌ای بدون رویداد و اقدام نبوده‌ایم و این‌چنین توانستیم روابط عمومی برتر کشور شویم و از کمترین امکانات برای ارتباط با مخاطب استفاده کنیم. پاسخگویی نیز نکته مثبت دیگر روابط عمومی پست بوده است، ما حدود ۸۰ میلیون مشتری داخل کشور و روزانه یک میلیون مرسوله داریم که دو میلیون مخاطب روزانه را شامل می‌شود و نارضایتی یک درصدی در میان آنها، موجب نارضایتی ۲۰ هزار نفر است و از این رو پاسخگویی اهمیت زیادی دارد.
 
قادری با اشاره به ارتباط مثبت با رسانه‌ها بیان کرد: کمتر رسانه‌ای در کشور وجود دارد که با شرکت پست ارتباط نداشته باشد. شرکت ملی پست فارغ از جبهه‌گیری‌های سیاسی، با تمامی رسانه‌های کشور روابط سازنده دارد، آنها از ما صداقت و حسن نیت می‌بینند و از این رو این روابط حسنه‌ ایجاد شده است. شرکت پست در رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی هم حضور فعالی دارد و با مخاطبان ارتباط برقرار کرده، برای مثال در  توییتر و با صبر و حوصله پاسخگوی تمام انتقادات بوده‌ایم.
 
وی به موضوع تجربه مشتری نیز اشاره کرد و افزود: ما در شرکت ملی پست، تحول دیجیتال را پیش می‌بریم و یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه تحول دیجیتال، تجربه مشتری و بخش مهمی از این تجربه، ارتباط با سازمان و روابط عمومی است، البته ما در زمینه تجربه مشتری و خدمات دیجیتال هنوز کار جدی انجام نداده‌ایم. ما عمده تمرکز خود را روی مشترکان تجاری گذاشتیم اما وقت آن است که مردم هم طعم این فناوری دیجیتال را بچشند.
 
در ادامه این مراسم، محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- نیز بیان کرد: روابط عمومی شرکت ملی پست در بین روابط‌عمومی‌های کشور رتبه نخست را دارد و انتظار ما از همکارانمان این است که فاصله کیفی خود را با روابط عمومی سازمان‌های دیگر افزایش دهند و این ظرفیت هم وجود دارد. من در ابتدای حضورم در شرکت ملی پست، برنامه‌ای برای فعالیت رسانه‌ای نداشتم، اما اکنون اخبار زیادی از طرف شرکت ملی پست منتشر می‌شود و در رسانه‌ها و استان‌های زیادی حضور پیدا کرده‌ایم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرد که برای قدردانی از کارشناسان روابط عمومی، برای همکاران روابط‌عمومی‌ شرکت ملی پست، یک گوشی تلفن همراه به‌علاوه یک سال اینترنت رایگان و یک عدد لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است که به زودی به آن‌ها اهدا خواهد شد.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.