رسانه‌های اجتماعی

July 29, 2022
17:48 جمعه، 7ام مردادماه 1401
کد خبر: 137892

کاربران پریمیوم اسپاتیفای به ۱۸۸ میلیون نفر رسید

گزارش عملکرد اسپاتیفای در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از رشد تعداد کاربران رایگان و اشتراکی این شبکه اجتماعی حکایت دارد.  
بر اساس این گزارش، کاربران اسپاتیفای اکنون به ۴۳۳ میلیون نفر رسیده که در مقایسه با ۴۲۲ میلیون کاربر در پایان سه ماهه نخست، افزایش ۱۱ میلیونی را نشان می‌دهد. در این میان، ۱۸۸ میلیون نفر جزو کاربران پریمیوم هستند که باز هم از رشدی ۶ میلیونی به نسبت سه ماهه نخست امسال خبر می‌دهد.
 
همچنین چهار میلیون نفر نیز به تعداد کاربران رایگان این شبکه اجتماعی اضافه شده است. این شرکت که مدیرعاملی آن را دنیل اک (Daniel Ek) برعهده دارد، قبلا پیش‌بینی کرده بود که تا ماه ژوئن، به ۱۸۷ میلیون کاربر پریمیوم برسد که علی‌رغم قطع ارتباط کاربران روسی (۶۰۰ هزار مشترک)، کاربران پریمیوم از پیش‌بینی‌های این شرکت فراتر رفت.  
 
بر اساس این گزارش، درآمد تبلیغاتی اسپاتیفای در سه ماهه دوم نیز همچنان روندی صعودی را در پیش گرفت به طوری که مجموع درآمد تبلیغات این شرکت در سه ماهه اخیر با رشدی ۳۱ درصدی به ۳۶۵ میلیون دلار رسید.  
 
همچنین رشد درآمد تبلیغاتی، افزایش درآمد کلی شرکت در این بازه زمانی را به دنبال داشت و طبق گزارش اسپاتیفای، این رقم با افزایشی ۲۳ درصدی به ۲.۹ میلیارد دلار رسید. با این حال، این شرکت از زیان عملیاتی ۱۹۷ میلیون دلاری و زیان خالص ۱۲۷ میلیون دلاری در این سه ماهه خبر داد.
 
تا پایان ماه ژوئن، اسپاتیفای ۴.۴ میلیون پادکست را در پلتفرم خود منتشر کرد که این عدد تا پایان ماه مارس، برابر با ۴ میلیون پادکست عنوان شد. به گفته اسپاتیفای، درآم حاصل از پادکست‌ها نیز به میزان قابل توجهی رشد داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.