رسانه‌های اجتماعی

July 30, 2022
13:47 شنبه، 8ام مردادماه 1401
کد خبر: 137920

اینستاگرام برخی تغییرات جدیدش را پس از انتقادات زیاد حذف می‌کند

اینستاگرام روز پنجشنبه اعلام کرد پس از اینکه کایلی جنر و سایر افراد مشهور به منتقدین تغییرات جدید این شبکه‌ی اجتماعی پیوستند و از این پلتفرم به دلیل شبیه شدن به تیک‌تاک انتقاد کردند، برخی تغییرات اخیرش را به حالت اولیه برمی‌گرداند.
در همین زمینه، اینستاگرام توضیح داد که نمایش پست‌ها و ویدیوها به صورت تمام‌صفحه را که برای جایگزینی حالت معمولی نمایش پست‌ها معرفی کرده، لغو می‌کند. این پلتفرم متعلق به متا همچنین اعلام کرد به طور موقت تعداد پست‌های موجود در فیدهای کاربران که الگوریتم آن‌ها را توصیه می‌کند، کاهش می‌دهد. در حقیقت، اینستاگرام روز‌به‌روز بیشتر از گذشته تمرکز خود را به بخش ریلز معطوف کرده تا در این زمینه از رقیب اصلی خود یعنی تیک‌تاک عقب نماند. باید اشاره کنیم که پلتفرم بسیار محبوب چینی، ویدیوهای تمام‌صفحه را به کاربرانش نشان می‌دهد که اکثر آن‌ها توسط الگوریتمش توصیه می‌شود.
 
متا در بیانیه‌ای گفت: «می‌دانیم که تغییرات ایجاد شده در یک اپلیکیشن می‌تواند با شکست روبرو شود. در حالی که معتقدیم اینستاگرام باید با تغییرات متعددی تکامل یابد، می‌خواهیم زمانی را صرف کنیم تا مطمئن شویم که این تغییرات را به درستی انجام می‌دهیم.» خبرنامه‌ی فناوری «Platformer»، پیش‌تر در مورد تصمیم اینستاگرام برای لغو برخی از تغییرات خبر داده بود.
 
باید اشاره کنیم که برخی کاربران مشهور اینستاگرام نیز از تغییرات انتقاد کردند. به عنوان نمونه روز دوشنبه، کایلی جنر و خواهرش، کیم کارداشیان هر دو پستی را در این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک گذاشتند که در آن نوشته بود: «اینستاگرام را دوباره به اینستاگرام تبدیل کنید. از شبیه به تیک‌تاک شدن دست بردارید. من فقط می‌خواهم تصاویر بامزه‌ی دوستانم را مشاهده کنم. از طرف همه!» بد نیست بدانید حتی دادخواست آنلاینی هم در این رابطه ایجاد شد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر هم آن را امضا کردند تا اینستاگرام را مجاب به برگشتن به حالت اولیه کنند.
 
در پاسخ به این انتقادات «آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام روز سه‌شنبه ویدیویی را منتشر کرد که در آن به‌روزرسانی‌های جدید این پلتفرم را توضیح داد و همچنین اعلام کرد که به اضافه کردن ویدیوهای بیشتر ادامه می‌دهیم. او همچنین افزود که هنوز بسیاری از قابلیت‌های جدید اینستاگرام در حال توسعه هستند و در آینده به صورت عمومی منتشر خواهند شد.
 
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا نیز علناً در مورد اینکه چگونه تیک‌تاک به یک چالش بزرگ برای جلب توجه مردم تبدیل شده، صحبت کرده و گفته است که شرکت او باید سرعت تکامل خود را افزایش دهد تا با تغییرات جدید رقبای خود بتواند به رقابت بپردازد. آقای زاکربرگ در تماسی با سرمایه‌گذاران در روز چهارشنبه پس از اینکه متا اولین کاهش درآمد سه‌ماهه خود را به عنوان یک شرکت سهامی عام گزارش کرد، گفت که بخش ریلز اینستاگرام باید مورد توجه‌ی کاربران بیشتری قرار بگیرد.
 
پیش‌تر آقای زاکربرگ نقشه‌ی جدید و پویای اینستاگرام را به کاربران معرفی کرد که به آن‌ها امکان می‌دهد مکان‌های تگ‌شده‌ی محبوب اطراف خود را پیدا کنند و نتایج آن‌ها را بر اساس دسته‌بندی‌های خاص از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها و سالن‌های زیبایی مشاهده کنند. این پلتفرم محبوب اجتماعی همچنین در جهت حمایت از کسب‌وکارهای کوچک، تصمیم دارد تا امکان تبدیل ریلز به تبلیغات را با افزودن قابلیت «Boosted Reel» در دسترس کاربران قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.