تلفن همراه

گوشی

July 30, 2022
17:18 شنبه، 8ام مردادماه 1401
کد خبر: 137936

اطلاعاتی از پیکسل ۷ اولترا، پیکسل فولد و دوربین تبلت پیکسل منتشر شد

از آن‌جایی که به اواخر تابستان نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد خبرهای پیرامون محصولات گوگل هم بیشتر می‌شود. در جدیدترین خبرها هم اطلاعاتی از پیکسل ۷ اولترا، پیکسل فولد و دوربین تبلت پیکسل منتشر شد.
وقتی در رابطه با محصولات گوگل حرف می‌زنیم، افشای اطلاعات از حتی یک سال قبل از عرضه‌ی رسمی هم طبیعی است. شرکت آمریکایی هر سال برنامه‌اش به این صورت است که خبر تولید یک محصول را منتشر می‌کند و بعد آنقدر آن محصول را در معرض دید قرار می‌دهد که اصلا از همان یک سال قبل می‌دانیم قرار است با چه چیزی روبرو شویم.
 
به نظر می‌رسد امسال هم از قاعده مستثنی نباشد. البته از شکل ظاهری و قابلیت‌های پیکسل ۷ و ۷ پرو که به لطف خود گوگل کاملا باخبریم. اما ظاهرا گفته می‌شود یک محصول دیگر هم شاید به این سری اضافه شود؛ محصولی تحت عنوان پیکسل ۷ اولترا تا بدین ترتیب مجموع گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت به ۳ برسد.
 
گوگل خودش تاکنون وجود پیکسل ۷، ۷ پرو، پیکسل بادز و پیکسل تبلت را تأیید کرده که البته نام تبلت هنوز رسما تأیید نشده است. اما خبری از پیکسل ۷ اولترا نبود. البته اطلاعاتی هم که در این زمینه منتشر شده اصلا حدس و گمان یا شایعه نیستند، بلکه بر اساس کدی هستند که در  اندروید ۱۳ وجود داشته است.
 
با تبلت شروع می‌کنیم. محصولی که با نام رمز T6 شناخته می‌شود و از دوربین پشتی با سنسور IMX355 ساخت سونی بهره می‌برد. این نشان می‌دهد که تبلت مورد انتظار گوگل یک محصول کاملا میان‌رده است که نمی‌شود روی توانایی آن در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری حساب ویژه‌ای باز کرد. البته این سنسور، همان سنسوری است که گوگل در دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی پیکسل ۶ مورد استفاده قرار داد. عملکرد آن خوب است اما همانطور که گفته شد، نمی‌توان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد.
 
نمی‌دانیم گوگل دقیقا چه فکری می‌کند؛ این شرکت قصد دارد در بازار آمریکا با سامسونگ و اپل رقابت کند و به همین دلیل اصلا بازار عرضه‌ی محصولاتش را گسترش نمی‌دهد. با این حال نمی‌دانیم چرا باید همچین تبلتی را راهی بازار کند وقتی سامسونگ سری گلکسی تب S8 را در سبد محصولاتش دارد و اپل هم که اصلا نیازی به توضیح دادن ندارد. این تبلت هم ظاهرا قرار است اواخر امسال یا نهایتا سال بعد در دسترس قرار بگیرد و این حتی قضیه را بدتر می‌کند چون در سال بعد، نیازها همچنن افزایش پیدا می‌کند.
اما در کد اندروید ۱۳، اطلاعاتی در رابطه با محصولی با نام رمز L10 یا Lynx هم یافت شد. محصولی که در تست‌های داخلی، از آن به عنوان پیکسل ۷ اولترا یاد می‌شود. این گوشی طبق اطلاعات منتشر شده، از دوربینی با سنسور ISOCELL GN1 بهره می‌برد که قرار است در سری پیکسل ۷ مورد استفاده قرار بگیرد.
 
علاوه بر این سنسور، یک سنسور IMX787 با اندازه‌ی ۱/۱٫۳ اینچ هم در این گوشی حضور خواهد داشت که به احتمال فراوان در نقش دوربین تله‌فوتو ظاهر می‌شود. این همان سنسوری است که در گوشی نوبیا Z40S پرو تعبیه شده است و عملکرد خوبی هم دارد. در نهایت هم باید به یک سنسور IMX712 دیگر هم اشاره کنیم که ۱۳ مگاپیکسلی است و گفته می‌شود به عنوان دوربین سلفی در این محصول ایفای نقش خواهد کرد.
 
نمی‌دانیم اصلا گوگل قرار است این گوشی را راهی بازار کند یا خیر. اما اطلاعات در رابطه با آن بر اساس کدهای اندروید ۱۳ است و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. از طرفی گوگل هم اصلا حرفی از این بابت که قصد دارد امسال از سه گوشی رونمایی کند به میان نیاورد.
 
همچنین گفته می‌شود یک محصول دیگر تحت عنوان پیکسل نوت‌پد هم قرار است در بهار سال آینده رونمایی شود که از دوربین اصلی با سنسور ISOCELL GN1 ساخت سامسونگ و IMX363 ،IMX 386 و IMX355 ساخت سونی راهی بازار می‌شود. این محصول به احتمال بسیار فراوان همان گوشی تاشوی گوگل خواهد بود.
 
متأسفانه ترتیب و وضعیت محصولات گوگل اصلا مشخص نیست و بر اساس نظم و قاعده‌ی خاصی هم پیش نمی‌رود. باید منتظر بمانیم ببینیم در رویداد پیش روی گوگل، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد چون با توجه به محصولاتی که در آن رویداد رونمایی می‌شوند و بر اساس صحبت‌هایی هم که قطعا گوگل مطرح خواهد کرد، می‌توان حدس زد که باید انتظار چه محصولات دیگری را داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.