فناوری اطلاعات

July 31, 2022
13:18 یکشنبه، 9ام مردادماه 1401
کد خبر: 137968

سامسونگ به‌دلیل گمراه‌کردن مشتریان خود ۹٫۸ میلیون دلار جریمه شد

سامسونگ به‌دلیل گمراه‌کردن مشتریان گوشی‌های هوشمند خود و ادعاهای نادرست درباره‌ی قابلیت‌های آن‌ها در برخی تبلیغات، ۹٫۸ میلیون دلار جریمه شده است.
سامسونگ در استرالیا به‌دلیل گمراه‌کردن مشتریان خود درباره‌ی یکی از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند سری گلکسی خود، با اتهاماتی مواجه شده است و اکنون باید میلیون‌ها دلار به‌عنوان جریمه پرداخت کند.
 
قاضی دادگاه فدرال استرالیا، براندن مورفی، به غول فناوری‌ کره‌ای دستور داده بود که در مدت ۳۰ روز ۱۴ میلیون دلار استرالیا (تقریباً معادل ۹٫۸ میلیون دلار آمریکا) به‌عنوان جریمه پرداخت کند. علاوه‌براین، سامسونگ باید ۱۴۰ هزار دلار به‌عنوان هزینه‌ی دادرسی به کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده‌ی استرالیا بپردازد. این کمیسیون به‌مدت چهار سال تحقیقاتی در این‌ زمینه انجام داده است تا به نتیجه برسد.
 
سامسونگ به‌دلیل گمراه‌کردن مشتریان گوشی‌های هوشمند خود درباره‌ی ادعای مقاومت دربرابر آب برای سری گلکسی، جریمه شده است. به‌گزارش Gizmochina، ادعاهای نادرست سامسونگ درباره‌ی مقاومت برخی گوشی‌های این شرکت دربرابر آب در ۹ آگهی بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مطرح شده‌ است. مدل‌هایی که مشمول این ادعا می‌شوند عبارت‌اند از:‌گلکسی A7 2017، گلکسی A5 2017، گلکسی S7 Edge، گلکسی S7، گلکسی S8، گلکسی S8 Plus و گلکسی نوت ۸. درحال‌حاضر سامسونگ بحثی درباره‌ی پرداخت مبلغ جریمه ندارد.
 
جریمه‌های اعمال‌شده برای سامسونگ به‌دلیل استفاده از گوشی‌های هوشمند این شرکت در استخرها و آب دریا بوده که مشکلاتی برای دارندگان آن‌ها به‌وجود آورده است. بااین‌حال، مدل‌های اشاره‌شده فقط دربرابر پاشش آب مقاومت دارند، نه اینکه بتوان آن‌ها را در آب غوطه‌ور کرد. علاوه‌براین، سامسونگ در یکی از آگهی‌های خود نشان می‌دهد گوشی‌های این شرکت حتی پس از خیس‌شدن می‌توانند شارژ شوند؛ فرایندی که درواقع به درگاه شارژ گوشی آسیب می‌رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.