فناوری اطلاعات

August 1, 2022
13:42 دوشنبه، 10ام مردادماه 1401
کد خبر: 137994

تأکید زاکانی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه ارائه خدمات شهری

شهردار تهران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از رویکردهای ما در این دوره استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه خدمات شهری است.
مراسم امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بعدازظهر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد.
 
سورنا ستاری در این مراسم با اشاره به زمینه‌های همکاری فی‌ما‌بین شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: این زمینه‌ها بسیار گسترده است و از آن جمله می‌توان به حوزه‌های فرهنگی از جمله خانه‌های خلاق، هوشمندسازی شهر، تکنولوژی‌های جدید در حوزه حمل و نقل و واگن‌های مترو اشاره کرد.
 
وی گفت: در حال حاضر نیز در بخش حمل و نقل و واگن‌های متروی ملی تست‌های نهایی در حال انجام است و در این بخش برای پیاده‌سازی ایده‌ها در خدمت شهرداری تهران هستیم.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در ارتباط با هوشمندسازی شهر نیز تصریح کرد: در شهر هوشمند، شهرداری مانند شتاب‌دهنده‌های کسب و کار عمل می‌کند. همچنین ما برنامه‌هایی نیز برای فعال‌سازی خانه‌های خلاق در دستور کار داریم.
 
ستاری با اشاره به فعالیت و ظرفیت خانه‌های خلاق گفت: در این بخش امیدواریم از ظرفیت‌های موجود مجموعه شهرداری تهران و بافت‌های فرسوده که بخشی از آنها در اختیار شهرداری قرار دارد، استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: تبدیل خانه‌های فرسوده و مکان‌های غیرقابل استفاده به خانه‌های خلاق می‌تواند مکان مناسبی برای فعالیت‌ استارت‌آپ‌ها در بخش‌های مختلف باشد.
 
علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم با این تفاهم‌نامه که در مسیر همکاری گذشته دنبال می‌شود بتوانیم جهش را ایجاد کنیم، شهر تهران مستعد یک تحول بزرگ است و بخش زیادی از این تحول را می‌توان با تکیه بر دانش و دانشمندان این شهر دنبال کنیم.
 
شهردار تهران گفت: ایجاد یک هویت فناورانه در تهران در مسیر ایجاد شهر هوشمند در قالب چارچوب‌ها هدف مورد نظر ماست و ان‌شاءالله بتوانیم در کنار هویت‌بخشی شهر هوشمند موضوع فناورانه را نیز شاهد باشیم.
 
وی تصریح کرد: این دغدغه از گذشته وجود داشت اما در این دوره به همت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و همچنین نیاز ما در شهرداری منجر به زمینه‌های همکاری متعدد شده است.
 
زاکانی ادامه داد: شهرداری تهران متقاضی بسیاری از خدمات فناورانه است و می‌تواند بازار مناسبی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به وجود بیاورد. همچنین می‌تواند قابلیت‌ها و امکانات شهرداری را در اختیار این شرکت‌ها قرار بدهد.
 
شهردار تهران همچنین به وقوع سیلاب در برخی از نقاط کشور اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران حضور فعالی را در جریان سیل امامزاده داوود(ع) داشت و در همین ارتباط مکنده‌هایی که بخشی از آنها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده‌اند را به مناطق سیل‌زده از جمله امامزاده داوود(ع) و یزد ارسال کرده است.
 
وی گفت: قطعا ما می‌توانیم سه چالش اصلی آلودگی هوا، ترافیک و مسکن را از طریق فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و هوشمندسازی مرتفع سازیم و در این دوره رویکرد مدیریت شهری تکیه بر دانش و ایجاد تسهیلات برای پیشرفت در این بخش است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.