تلفن همراه

گوشی

August 2, 2022
10:41 سه شنبه، 11ام مردادماه 1401
کد خبر: 138015

رمزی که با هر اثر انگشتی باز می شود

گوشی Pixel 6a که به تازگی وارد بازار شده با یک نقص مواجه شده و با هر اثر انگشتی قابل باز شدن است و هر کسی می تواند از آن استفاده کند.
به گزارش expressfreedirectory، با توجه به این که گوشی جدید Pixel 6a گوگل به تازگی روانه بازار شده، برخی خریداران این محصول شکایت هایی نسبت به حسگر اثر انگشت این گوشی داشته اند به طوری که هر کسی می تواند با اثر انگشت خود قفل گوشی را باز کرده و وارد آن شود. این گونه دیگر امنیت ایجاد شده برای گوشی معنی پیدا نمی کند.
 
هفته گذشته دو گزارش از هند مبنی بر اختلال در عملکرد حسگر اثرانگشت این گوشی مطرح شد. این ایراد فنی شامل افرادی می شود که اثر انگشت خود را در زمان مقرر ثبت نکرده اند. این گوشی که در 13 کشور توزیع شده، با شکایت های دیگری هم مواجه شده است. این شکایت ها از باز کردن قفل با اثر انگشت فرد دیگری که ثبت نشده تا توانایی باز کردن قفل یک گوشی دیگر را دربرمی گیرد. 
 
یکی از شاکیان اظهار می کند: بعد از حذف تمام اثر انگشت های ذخیره شده و تعیین دوباره آنها، دیگر این اختلال ایجاد نشده و مشکل حل شده است. اما به نظر می رسد بسیاری از خریداران گوشی Pixel 6a چنین مشکلی را با گوشی های خود نداشته اند.
 
به نظر می رسد تنها بخشی از این سری گوشی های گوگل از نظر سخت افزاری دچار مشکل بوده اند و گوگل در حال تعویض حسگر این مدل گوشی است. گوگل به تازگی آپدیت جدیدی برای سری Pixel 6a منتشر کرده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا این به روزرسانی مشکل را حل می کند یا این که مشکل سخت افزار عمیق تری در گوشی های مشکل دار وجود دارد.
 
این مشکل سخت افزاری حتی می تواند یک مورد از حسگرهای اثر انگشت را تحت تأثیر قرار دهد که در این صورت حسگرها را باید جایگزین کرد. به عنوان یک راه حل کوتاه مدت، افرادی که با این مشکل در گوشی های خودمواجه می شوند قادرند باز کردن قفل گوشی را با اثر انگشت را با ورود به تنظیمات گوشی و بخش امنیت، غیر فعال کرده و فقط با وارد کردن پین یا قفل رمز عبور کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.