اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 5, 2022
18:27 جمعه، 14ام مردادماه 1401
کد خبر: 138092

زارع‌پور خبر داد: ارتقای کیفیت اینترنت زائران اربعین/ مصوبه‌ای به نام مصونیت فضای مجازی نداریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مصوبه‌ای به نام فضای مجازی نداریم که بخواهد اجرا شود یا خیر، درباره تمهیدات وزارت ارتباطات برای اینترنت زائران اربعین گفت: کیفیت اینترنت ویژه زائران اربعین ارتقا می‌یابد.
عیسی زارع پور در گفت وگو با ایرنا در واکنش به برخی شایعات مبنی بر اجرای مصوبه مصونیت فضای مجازی، گفت: اصلاً چنین مصوبه‌ای وجود ندارد که بخواهد اجرا شود یا خیر اما برخی تلاش دارند با این الفاظ و دامن زدن به شایعات بازی می‌کنند و از کنار آن نان می‌خورند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره محدودیت حجم اینترنت خبرنگاری علیرغم گستره وسیع کار خبری و به‌ویژه عکاسی خبری، گفت: علاوه بر اپراتورها که به خبرنگاران بسته اینترنتی می‌دهند ما نیز امسال یک بسته اضافه خواهیم کرد.
 
زارع‌پور درباره اینترنت زائران اربعین اظهار داشت: کمیته ویژه اربعین برای ارتقای زیرساخت‌های اینترنت از داخل کشور تا مرز و همچنین داخل کشور عراق تشکیل شده است و از این رو امسال شاهد ارتقای کیفیت اینترنت زائران اربعین حسینی در داخل مرز عراق خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: برای افزایش رومینگ و ارتقای کیفیت اینترنت در داخل مرز عراق در تلاش هستیم و در حوزه زیرساخت‌ها و پلتفرم‌ها نیز سعی می‌کنیم تا خدمات جدیدی به مردم ارائه دهیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا زائران همچنان قرار است از سیم کارت عربی برای برقراری ارتباط با خانواده‌های خود استفاده کنند، گفت: روی این موضوع هم کار می‌شود تا افراد با استفاده از سیم کارت خود بتوانند ارتباط بگیرند و به محض انجام شدن این کار اطلاع رسانی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.