اپلیکیشن

تلفن همراه

August 6, 2022
11:17 شنبه، 15ام مردادماه 1401
کد خبر: 138109

مروری بر ۳ ویژگی جدید و مهم واتس‌اپ

واتس‌اپ امسال تغییرات بزرگی در اپلیکیشن خود ایجاد کرده و در مسیر بهتر شدن گام برداشته است.
به گزارش روزنامه سان، این تغییرات در اوایل سال جاری میلادی رونمایی شد و چند هفته‌ای است که در اپلیکیشن در دسترس قرار دارد.
 
نکته مهم این است که اگر از آخرین نسخه برنامه‌های واتس‌اپ اندروید و iOS استفاده می‌کنید، می‌توانید به همه آنها دسترسی داشته باشید.
 
بزرگ‌ترین تغییر اضافه شدن واکنش‌های پیامی به سبک فیسبوک است. این بدان معنی است که شما می‌توانید به سرعت به یک پیام بدون نیاز به ارسال یک متن کامل واکنش نشان دهید.
 
البته این تنها تغییر نیست؛ چت‌های گروهی نیز در حال افزایش حجم هستند. اندازه گروه‌های واتس‌اپ قبل از اینکه در سال ۲۰۱۶ به ۲۵۶ تغییر کند، حداکثر ۱۰۰ نفر بود. اکنون محدودیت جدید ۵۱۲ شرکت‌کننده در یک چت گروهی است.
 
آخرین تغییر در این به‌روزرسانی بزرگ، امکان ارسال فایل‌های بسیار بزرگ از طریق واتس‌اپ است.
 
پیش‌تر شما به فایل‌های ۱۰۰ مگابایتی محدود می‌شدید، اما سقف آن اکنون به ۲ گیگابایت افزایش یافته است؛ یک افزایش بیست برابری.
 
واتس‌اپ در این باره می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم [این] برای همکاری بین مشاغل کوچک و گروه‌های مدرسه مفید خواهد بود. ما استفاده از وای‌فای را برای فایل‌های بزرگ‌تر توصیه می‌کنیم و در حین بارگذاری یا دانلود یک شمارنده نمایش می‌دهیم تا به شما اطلاع دهیم که انتقال شما چقدر طول می‌کشد.»
 
این ویژگی‌های جدید امروز در دسترس هستند، بنابراین به بررسی برنامه (و فروشگاه‌های برنامه) خود برای به‌روزرسانی‌ها ادامه دهید.
 
اگر می‌خواهید ویژگی‌های آینده را قبل از هر کس دیگری امتحان کنید، برای آزمایش تغییرات با استفاده از راهنمای زیر، به نسخه بتا واتس‌اپ بپیوندید.
 
برای دانلود «واتس‌اپ بتا» برای گوشی هوشمند خود باید به گوگل‌پلی در اندروید بروید و WhatsApp را جستجو کنید.
 
صفحه را به پایین بکشید تا "Become a Beta Tester" را ببینید.
 
روی دکمه "I'm In" ضربه بزنید و سپس برای تایید روی "Join" کلیک کنید.
 
اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بروزرسانی نسخه بتا برنامه باشید.
 
پیوستن به «واتس‌اپ بتا» در iOS برای آیفون دشوارتر است و ظرفیت محدودی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.