رسانه‌های اجتماعی

August 6, 2022
11:56 شنبه، 15ام مردادماه 1401
کد خبر: 138110

ایلان ماسک توییتر را به کلاهبرداری متهم کرد

تیم حقوقی ایلان ماسک توضیح می‌دهد که در بررسی‌های خود متوجه شده تعداد بات‌های توییتر بسیار بیشتر از میزان ادعا شده آن‌ها بوده است.
 
دادگاه توییتر و ایلان ماسک از 25 مهر ماه آغاز خواهد شد و حالا ثروتمندترین فرد جهان، این شبکه اجتماعی را به دلیل پنهان کردن تعداد واقعی بات‌های پلتفرم خود به «کلاهبرداری» متهم کرده است.
 
طبق گزارش نیویورک تایمز، در جدیدترین قسمت از جدال توییتر و ماسک، تیم حقوقی رئیس تسلا در پرونده حقوقی خود ادعا کرده که 10 درصد از کاربران فعال روزانه این شبکه اجتماعی که تبلیغات را مشاهده می‌کنند، حساب‌های غیر معتبر هستند.
 
در این پرونده جدید، تیم حقوقی ماسک اعلام کرد که در تحقیقات خود با استفاده از ابزار Botometer، نسبت به چیزی که توییتر ادعا کرده بود (یعنی 5 درصد)، حساب‌های غیرمعتبر بسیار بیشتری را در این شبکه اجتماعی پیدا کرده است. این ابزار که از الگوریتم یادگیری ماشینی استفاده می‌کند توسط دانشگاه ایندیانا طراحی شده و می‌تواند با بررسی فعالیت حساب‌های توییتر، احتمال بات بودن آن‌ها را تشخیص دهد.
 
وکلای ماسک با چنین ادعایی، اعلام کرده‌اند که توییتر با پنهان کردن تعداد بات‌ها، به نوعی از خریده نشدن شرکت خود توسط ماسک جلوگیری کرده‌اند. آن‌ها همچنین گفتند:
 
«توییتر به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای گمراه کردن سرمایه‌گذاران در مورد چشم انداز شرکت خود، تعداد حساب‌های نادرست و اسپم پلتفرمشان را به اشتباه شمارش کرده است. افشاگری‌های توییتر به آرامی آشکار شد و آن‌ها حتی اطلاعات خود را برای جلوگیری از افشای تقلب در اختیار ماسک قرار ندادند.»
 
پاسخ توییتر به تیم حقوقی ایلان ماسک
در همین حال، توییتر نیز با تشکیل پرونده حقوقی خود، پاسخ تیم ایلان ماسک را داده و ادعای آن‌ها را «کاملا نادرست، از نظر قانونی ناکافی و از نظر تجاری بی ربط» خوانده است. این شرکت همچنین گفت Botometer ابزار غیرقابل اعتمادی است و حتی یک بار حساب خود ایلان ماسک در توییتر را «به احتمال زیاد ربات» تشخیص داده بوده.
 
اگر به یاد داشته باشید، توییتر از مدت‌ها قبل ادعا کرده که تعداد بات‌های پلتفرم آن کمتر از پنج درصد است و ماسک خرید برنامه‌ریزی شده خود را به حالت تعلیق درآورد تا صحت این ادعا را اثبات کنند. حالا باید تا پاییز صبر کرد تا پرونده آن‌ها به‌طور قانونی جلو برود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.