رسانه‌های اجتماعی

August 6, 2022
14:05 شنبه، 15ام مردادماه 1401
کد خبر: 138123

وکلای ایلان ماسک دلایل پا پس کشیدن از خرید توییتر را اعلام کردند

اگر تصور کرده‌اید داستان ایلان ماسک و توییتر تمام شده است، ظاهرا باید بگوییم اشتباه می‌کنید چون مدیرعامل تسلا به‌تازگی اسنادی را منتشر کرده که به زعم خودش، ثابت می‌کنند توییتر مرتکب اشتباه شده و مقصر تمام این اتفاقات و حواشی اخیر است.
Musk.Tesla.jpg
اگر خبرهای مربوط به ایلان ماسک و توییتر را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که او از خرید این شبکه‌ی اجتماعی صرف نظر کرد چون بر این باور بود که بسیاری از کاربران آن ربات و یا با حساب‌های جعلی هستند. توییتر بارها خواست این موضوع را به ماسک ثابت کند اما هربار مشکلی به وجود می‌آمد؛ یا ماسک نمی‌پذیرفت و دلایل محکم‌تری می‌خواست و یا اینکه روز به روز خبری منتشر می‌شد که به شایعات علیه توییتر دامن می‌زد.
 
در نتیجه‌ی این اتفاقات، ماسک تصمیم گرفت قید خرید توییتر را بزند. اما همه چیز به این راحتی‌ها هم نبود. ماسک باید مبلغی را به عنوان جریمه به توییتر پرداخت کند. او در ابتدا میزانی از سهم توییتر را خریداری کرد و طی توافقی با اعضای هیئت مدیره‌ی آن، تصمیم بر آن شد که ماسک هم در به جمع آن‌ها اضافه شود اما قول داد هیچوقت اقدامی را جهت خرید کامل توییتر انجام ندهد. اما او نظرش را عوض کرد و هرطور که بود، ۴۴ میلیارد دلار جور کرد تا بتواند توییتر را بخرد. بعدا، باز هم نظرش عوض شد و اکنون می‌بینیم که از خرید توییتر صرف نظر کرده است. توییتر هم فعلا از او شکایت کرده تا ببیند آیا می‌تواند از ثروتمندترین مرد جهان، جریمه دریافت کند یا خیر.
 
حال جالب اینجاست؛ وکلای توییتر به دنبال این هستند که ثابت کنند خروج ماسک از این قرارداد به خاطر دلیل دیگری بوده و ربطی به کاربران و حساب‌های جعلی و بات‌ها ندارد، وکلای ماسک اما در تلاش هستند تا ثابت کنند دلیل خروج دقیقا همین بوده است. طرف ایلان ماسک می‌گوید توییتر به صورت کاملا استراتژیک، با تأخیر در ارائه‌ی پاسخ درست در رابطه با تعداد واقعی کاربران، سعی در فریب او داشته و در نتیجه مقصر است. هرچند دلایل دیگری هم برای این منظور وجود دارد اما اصلی‌ترین دلیل دقیقا همین تعداد بالای بات‌ها و حساب‌های جعلی است.
 
طبیعتا نه ماسک و نه توییتر نمی‌خواهند در این پرونده بازنده باشند چون ظاهرا هر طرف که ببازد باید مبلغی را به عنوان جریمه به طرف دیگر بپردازد. از طرفی پای حیثیت هم در میان است. توییتر ببازد، یعنی نتوانسته ثابت کند بسیاری از کاربرانش در واقع بات‌ها یا حساب‌های جعلی هستند. ماسک اگر ببازد، نه تنها به خاطر اقداماتی که برای خرید توییتر انجام داده سرزنش می‌شود بلکه به خاطر دروغ‌ها و تهمت‌هایی هم که به توییتر زده، با رسوایی بزرگی مواجه خواهد شد. حال باید دید کدام طرف برنده‌ی این پرونده‌ی حساس و حیثیتی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.