اپلیکیشن

تلفن همراه

August 7, 2022
13:38 یکشنبه، 16ام مردادماه 1401
کد خبر: 138135

ادغام Google Duo و Meet با انتشار جدیدترین به‌روزرسانی Duo آغاز شد

گوگل سرانجام با انتشار به‌روزرسانی جدید برای اپلیکیشن Duo، ادغام این پلتفرم را با سرویس Meet خود رسماً آغاز کرد.
گوگل از مدتی قبل در حال برنامه‌ریزی برای ادغام دو سرویس Duo و Meet است. چند هفته قبل، این شرکت برنامه‌های خود را برای ترکیب این دو اپلیکیشن منتشر کرد. فون‌آرنا می‌گوید این ادغام سرانجام اکنون در حال انجام است و به‌روزرسانی جدید Duo برای اندروید و iOS آغازگر این راه است. پیش‌از‌این، گوگل به‌روزرسانی Duo را با ارائه‌ی قابلیت برگزاری جلسه‌های آنلاین منتشر کرد. اکنون این آپدیت برای کاربران اندروید و iOS به‌طور مرحله‌ای عرضه می‌شود. در این نسخه‌ی جدید نماد برنامه هم تغییر خواهد کرد و اعلان جدیدی با عنوان «Duo به Meet ارتقا یافته است» معرفی شده است.
 
این تغییر باید در همه‌ی بخش‌ها اعمال شود و گوگل نام تجاری Duo را در نسخه‌ی وب این اپلیکیشن نیز به‌روزرسانی کرده و اکنون نماد و نام Meet جایگزین آن شده است. انتظار می‌رود این ادغام تا ماه سپتامبر تکمیل شود و پس‌از‌آن برنامه‌ی به‌روزشده‌ی Meet با ویژگی تماس‌های ویدئویی و امکان برگزاری جلسات به‌طورگسترده برای کاربران اندروید و iOS دردسترس قرار خواهد گرفت. علاوه‌براین، در ماه‌های آینده گوگل قصد دارد پیوند duo.google.com را به meet.google.com/calling تغییر مسیر دهد.
 
ناگفته نماند برنامه‌ی قدیمی Meet تا مدت معینی به‌عنوان اپلیکیشنی با قابلیت ایجاد قرار ملاقات آنلاین، اما بدون ویژگی‌های تماس ویدئویی Duo باقی خواهد ماند. انتظار می‌رود گوگل پس از تکمیل ارتقای Duo، اپلیکیشن قدیمی Meet را نیز به‌تدریج بازنشسته کند. به‌روزرسانی Duo اکنون به‌صورت مرحله‌ای شروع می‌شود؛ یعنی ابتدا تعداد کمی از کاربران آن را دریافت خواهند کرد و پس از مدتی، به‌طورگسترده‌تر برای همه‌ی کاربران ارائه خواهد شد.
 
ادغام Meet و Duo، یک پلتفرم تماس ویدیویی و جلسه‌ی آنلاین ایجاد می‌کند
اوایل ماه ژوئن، گوگل ادغام Duo و Meet را رسماً اعلام کرد. هدف از انجام این کار، ایجاد پلتفرمی جدید است که می‌توان ازطریق آن تماس‌های ویدئویی و جلسه‌های آنلاین را برگزار کرد. این پلتفرم با نام Meet به فعالیتش ادامه خواهد داد؛ اما ادغام این دو سرویس به‌چه معنا است؟
 
اول از همه، Meet درحال‌حاضر پلتفرمی ویدئویی است که هدف اصلی‌اش، ارائه‌ی بستری برای برقراری تماس‌های ویدئویی با تعداد زیادی از افراد (به‌عنوان مثال برگزاری جلسات کاری آنلاین) است. درمقابل، Duo برنامه‌ی چت ویدئویی رایگانی است که شباهت زیادی به فیس‌تایم اپل دارد و اساساً به‌جای کنفرانس‌های بزرگ، چت‌های تصویری یک‌به‌یک را هدف قرار می‌دهد.
 
ادغام این دو برنامه با ارتقای Duo به Meet انجام خواهد شد. انتظار می‌رود Meet کنونی با نام Meet Original تا مدتی به فعالیتش ادامه دهد و ادغام دو سرویس اشاره‌شده با نام Meet خواهد بود و درنتیجه، Duo چند قابلیت جدید دریافت خواهد کرد.
 
زمانی‌که Duo کاملاً با ویژگی‌های Meet دردسترس قرار گیرد، می‌توان پس‌زمینه‌ی تماس‌ها و جلسات آنلاین را سفارشی‌سازی کرد. از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم جدید می‌توان به امکان برنامه‌ریزی جلسات، چت درون جلسه‌ها، اشتراک‌گذاری زنده‌ی محتوا هنگام برگزاری جلسات و دریافت زیرنویس هم‌زمان اشاره کرد. علاوه‌براین، محدودیت تماس‌های ویدئویی از ۳۲ به ۱۰۰ نفر ارتقا می‌یابد.
 
درنهایت، کاربران می‌توانند از ابزارهای دیگر گوگل ازجمله Messages، اسیستنت، تقویم، جیمیل و سایر سرویس‌های این شرکت در پلتفرم جدید بهره ببرند. محبوبیت Meet در طول دوران همه‌گیری کرونا افزایش یافت؛ زیرا بسیاری از افراد از آن به‌عنوان بستری برای برگزاری کنفرانس‌های کاری و جلسات آنلاین آموزشی و تماس‌های ویدئویی استفاده کردند. این شرایط باعث شد Meet به‌ انتخاب آشکار گوگل برای تمرکز بر ارائه‌ی خدمات تماس‌های ویدئویی و صوتی تبدیل شود.
 
پیش‌از‌این، گوگل گفته بود:
 
ما برای ارائه‌ی تجربه‌ی ارتباط میان همه‌ی کاربران بسیار هیجان‌زده هستیم تا فناوری‌های تماس تصویری و جلسات آنلاین را در راهکاری واحد و قدرتمند و یکپارچه ارائه دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.