تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

August 8, 2022
15:11 دوشنبه، 17ام مردادماه 1401
کد خبر: 138157

جزئیات بیشتری از هدست واقعیت ترکیبی اپل فاش شد

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر مشهور و باسابقه‌ی محصولات اپل با گزارش دیگری درباره جزئیات هدست واقعیت ترکیبی اپل که احتمالاً در ماه‌های آینده معرفی خواهد شد، بازگشته است. به گفته‌ی آقای کو، این محصول جدید ممکن است در ژانویه ۲۰۲۳ معرفی شود.
این تحلیلگر مطرح ضمن اشاره به گزارش خود که در ماه ژوئن منتشر کرده بود، می‌گوید که بازار بیشترین انتظارات را از هدست واقعیت ترکیبی در میان محصولات جدید سال ۲۰۲۳ اپل دارد. او در ادامه افزود: «موضوع سرمایه‌گذاری روی این محصول به دلیل تردید در مورد تجربه‌ی کاربری نوآورانه و عرضه‌ به بازار کمتر از ۱.۵ میلیون واحد از این دستگاه در سال ۲۰۲۳، به یک هدف واضح در بازار تبدیل نشده است. اپل ممکن است هدست واقعیت ترکیبی خود را در ژانویه ۲۰۲۳ معرفی کند. انتظار می‌رود این رویداد رسانه‌ای، نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تجربه‌ی کاربران و نرخ عرضه به بازار این محصولات در سال ۲۰۲۳ را کاهش دهد و اعتماد آن‌ها به آینده‌ی درخشان هدست‌های اپل را بیشتر از قبل سازد.»
 
در همین راستا، گفته می‌شود که اپل تولیدات آزمایشی هدست واقعیت ترکیبی خود را به پایان رسانده است. طبق گزارش تأمین‌کنندگان این محصولات شرکت اپل، این هدست‌ها مرحله‌ی دوم آزمایشات معتبر مهندسی خود را به تمام کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود که نمونه‌های اولیه این محصولات اهداف و مشخصات طراحی مد نظر اپل را برآورده می‌سازند.
 
کو معتقد است که هدست واقعیت ترکیبی محصول انقلابی بعدی این شرکت پس از گوشی‌های آیفون لقب خواهد گرفت. به گفته‌ی این تحلیلگر، اپل در ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ رویدادی را برای معرفی هدست واقعیت ترکیبی برگزار خواهد کرد و پس از آن ابزارهایی برای توسعه‌دهندگان طی ۲ تا ۴ هفته پس از رویداد ارسال خواهد کرد. همچنین پیش‌فروش این هدست در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و کاربران می‌توانند قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال آینده اپل، این هدست را خریداری کنند.
 
در حالی که گزارش‌های قبلی اشاره کرده بودند که هدست واقعیت ترکیبی اپل، محصولی گران قیمت خواهد بود، مینگ-چی کو انتظار دارد که این محصول بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد. اگرچه تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند این محصول حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت، روزنامه‌نگار بلومبرگ یعنی مارک گورمن نیز در خبرنامه‌ی «Power On» خود گفت که اپل درباره‌ی قیمت بالای ۲۰۰۰ دلار این هدست‌ها صحبت کرده است. آقای کو در ادامه افزود که قیمت بالاتر از ۲۵۰۰ دلار این محصول به طور حتم می‌تواند روی عرضه به بازار این هدست‌ها تأثیر منفی بگذارد.
 
معرفی هدست واقعیت ترکیبی بر سه موضوع اصلی تمرکز دارد: موارد استفاده، اکوسیستم نرم‌افزاری و مشخصات سخت‌افزاری این هدست. آقای کو می‌گوید که اگر اپل بتواند سرمایه‌گذاران را متقاعد کند که این محصول می‌تواند در چند سال آینده رشد سریعی داشته باشد، آن‌ها کمتر نگران عرضه‌ به بازار کم این محصولات در سال ۲۰۲۳ خواهند بود. این تحلیلگر پیش‌تر گفته بود که هدست واقعیت ترکیبی این شرکت از همان آداپتور برق ۹۶ واتی USB-C استفاده خواهد کرد که همراه با مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی ارائه شده است. او همچنین تأکید کرد که هدست اپل به دو پردازنده شامل یک تراشه‌ی ۵ نانومتری و یک تراشه‌ی ۴ نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام توسط شرکت TSMC ساخته می‌شوند.
 
در حالی که اپل هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در مورد این محصول خود منتشر نکرده است، این تحلیلگر پیش‌تر گزارش داده بود که این شرکت در حال آماده‌سازی نسخه‌ی اقتصادی این هدست برای اوایل سال ۲۰۲۵ است. علاوه بر آن، ظاهراً اپل در حال توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی خود نیز است. گفته می‌شود که این محصول جدید هدف سال ۲۰۲۴ غول فناوری آمریکایی خواهد بود. باید دید در روزهای آتی چه اخبار دیگری در مورد محصولات واقعیت ترکیبی و مجازی اپل منتشر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.