لبه تکنولوژی

August 12, 2022
16:46 جمعه، 21ام مردادماه 1401
کد خبر: 138235

نیروی فضایی آمریکا از سگ‌های روباتیکی برای گشت‌زنی استفاده می‌کند

سگ روبات‌های شرکت Ghost Robotics به سنسورهای مختلفی مجهز شده‌اند و می‌توان آن‌ها را در صورت نیاز از راه دور کنترل کرد.
vnhmj.PNG
نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال خود از سگ‌های روباتیکی شرکت Ghost Robotics برای گشت‌های امنیتی و وظایف دیگری استفاده می‌کند.
 
طبق بیانیه وزارت دفاع آمریکا، واحد «پرتاب فضایی دلتا 45» (SLD 45) نیروی فضایی که مسئول کلیه عملیات‌های پرتاب فضایی از مرکز فضایی کندی و کیپ کاناورال است، از سگ‌های روباتی برای ارزیابی خرابی‌ها و گشت‌زنی استفاده می‌کند تا با این کار، همچنین در ساعات کاری انسان‌ها به‌میزان قابل‌توجهی صرفه‌جویی شود.
 
بر اساس تصاویری که از این آزمایش‌ها منتشر شده، پرسنل می‌توانند این ربات‌ها که Ghost Robotics Vision 60 Q-UGVs نامیده می‌شوند را با استفاده از یک کنترلر دستی نیز از راه دور کنترل کنند. البته آن‌ها به صورت مستقل نیز وظایف خود را انجام می‌دهند و حتی می‌توانند به دستورات صوتی اپراتورها نیز پاسخ دهند.
 
شرکت Ghost Robotics در توضیحات ربات خود توضیح می‌دهد:
 
«هدف ما این است که Q-UGV های خود را به ابزاری ضروری تبدیل کنیم و به‌طور مداوم محدودیت‌های آن را برای بهبود توانایی‌هاش در راه رفتن، دویدن، خزیدن، بالا رفتن و در نهایت شنا کردن افزایش دهیم. در نهایت، ربات‌های ما ساخته شده‌اند تا جنگجویان، کارگردان و K9های ما را از خطر دور نگه دارند.»
 
ویدیو زیر، سگ روبات این شرکت را نشان می‌دهد که به راحتی در زمین‌های باتلاقی و شیب حرکت می‌کند.
 
علاوه بر این، آن‌ها را می‌توان به طیف گسترده‌ای از سنسورهای نوری و صوتی مجهز کرد که در هنگام گشت‌زنی در اطراف تاسیسات منطقه، مانند پایگاه فضایی، قابلیت‌هایی مانند «چشم و گوش» انسان‌ها داشته باشند.
 
نکته قابل‌توجه دیگر اینکه سگ روبات ها را همچنین می‌توان به آنتن‌هایی مجهز کرد تا دسترسی به شبکه را در دسترس مکان‌هایی قرار دهد که در آن‌ها زیرساخت‌های ارتباطی موردنیاز وجود ندارند.
 
این سگ روبات ها قبلا توسط نیروهای هوایی ایالات متحده نیز برای وظایف دفاعی محیطی و به عنوان بخشی از یک آزمایش بزرگ‌تر که تحت عنوان ABMS شناخته می‌شوند، آزمایش شده‌اند.
 
سگ‌های رباتیک Ghost Robotics Q-UGV به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر آب و شرایط آب‌و‌هوایی مختلف مقاومت خود را حفظ کنند و اخیرا با قسمت جدید شبیه به یک دم آزمایش شده بودند که باعث می‌شود بتوانند در زیر آب حرکت کنند. علاوه بر کاربردهای نظامی، به‌طور کلی گفته می‌شود که این سگ روبات ها در مواردی مانند مدیریت شرایط اضطراری، ایمنی و بازرسی‌های صنعتی نیز کاربرد خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.