تبلت

تلفن همراه

August 16, 2022
13:53 سه شنبه، 25ام مردادماه 1401
کد خبر: 138328

تولید آیپد قبل از عرضه مدل‌های جدید ممکن است با مشکلاتی مواجه شود

به گفته‌ی «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معروف محصولات اپل، کارخانه‌های مونتاژ آیپد در چین ممکن است پیش از عرضه مدل‌های جدید در پاییز تحت تأثیر قطعی برق قرار بگیرند.
کو اوایل امروز، در توییتی درباره اثرات قطعی برق ناشی از سهمیه‌بندی برق صنعتی در استان سیچوان واقع در جنوب غربی چین و در بحبوحه‌ی موج گرمای شدید اظهار نظر کرد. آقای کو گفت که قطعی موقت برق ممکن است بر تاسیسات مونتاژ آیپد در چنگدو و چونگ کینگ که توسط فاکس‌کان و کامپال اداره می‌شوند، تأثیر بگذارد. وی افزود که ارزیابی اثرات این اقدام روی تولید این محصولات، در حال حاضر دشوار است. اما اگر قطعی برق تا ۲۰ اوت پایان یابد، تأثیر آن طبیعتاً کمتر خواهد شد.
 
این تحلیلگر باسابقه هشدار داد که موضوعات این چنینی در ماه‌های آینده می‌تواند روی عرضه به بازار محصولات جدید اپل که در فصل اوج فروش این شرکت وارد بازار می‌شوند، تأثیر بگذارد. پیش‌تر گفته می‌شد اپل در حال بررسی عرضه‌ی آیپدهایی با نمایشگرهای بزرگ‌تر است، اما در ادامه خبرهایی منتشر مبنی بر اینکه بعید است این آیپدها قبل از سال ۲۰۲۳ وارد بازار شوند، زیرا توجه و هدف فعلی اپل همچنان معطوف به عرضه‌ی آیپد پرو بازطراحی‌شده در اندازه‌های فعلی برای سال ۲۰۲۲ است.
 
بر اساس آنچه برخی خبرگزاری‌های معتبر گزارش کردند، آیپد پرو ۲۰۲۲ با ظاهر و طراحی جدیدی وارد بازار تبلت‌های هوشمند خواهد شد. شنیده شده که آیپد پرو ۲۰۲۲ از هر ۴ طرف نمایشگر حاشیه‌های کمتری خواهد داشت. از آنجایی که این حاشیه‌ها بسیار کوچک شده‌اند، اپل از یک بریدگی در بالای تبلت برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده می‌کند. ظاهراً این تبلت جدید از صفحه‌نمایش اولد دو لایه بهره خواهد برد که روشنایی و مقاومت فوق‌العاده‌ای دارد.
 
باید اشاره کنیم که در این نوع نمایشگرها، دو لایه‌ی پخش‌کننده‌ی نور وجود دارد که همین موضوع روشنایی آن‌ها را تا دو برابر افزایش می‌دهد.نمایشگرهای اولد موجود در آیفون‌ها از ساختار یک لایه بهره می‌برند. با توجه به اینکه هزینه‌ی ساخت چنین نمایشگرهایی بسیار بالا است، اپل قصد دارد فقط برای آیپد پرو و مدل‌های مک‌بوک پرو از این فناوری بهره ببرد. چنین پنل‌هایی، همچنین از نسل جدید فناوری LTPO پشتیبانی می‌کند که رفرش ریت متغیر بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد.
 
غول فناوری آمریکایی ممکن است از چند تبلت در سری آیپد پرو‌های M2 در رویداد پاییز امسال رونمایی کند که یکی از آن‌ها احتمالاً، آیپد پرو ۱۴.۱ اینچی خواهد بود. گفته می‌شود که تبلت‌های جدید آیپد پرو ۲۰۲۲ در دو مدل ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی عرضه خواهند شد و از تراشه‌ی جدید M2 اپل بهره می‌برند.
 
در مورد قیمت این محصولات نیز خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه قیمت آیپد پروی ۱۱ اینچی ظاهراً از ۷۹۹ دلار آمریکا شروع خواهد شد و مجهز به اینترنت ۵G و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است اما از پنل mini-LED بهره نخواهد برد. گفته می‌شود این پنل این برای آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی M2 مورد استفاده قرار خواهد گرفت که از اتصال ۵G نیز پشتیبانی می‌کند و با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت پایه‌ی ۱۰۹۹ دلار آمریکا به فروش خواهد رسید.
 
همچنین به نقل از منابع متعدد، آیپد پروی جدید که احتمالاً در پاییز امسال عرضه می‌شود، دارای یک کانکتور هوشمند جدید است که به جای سه پین، چهار پین دارد. پین اضافی در واقع می‌تواند تامین انرژی لوازم جانبی را به لطف کانکتور هوشمند این تبلت آسان‌تر کند. کانکتور هوشمند برای اتصال لوازم جانبی مانند کیبورد جادویی به آیپد استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند انرژی آیپد و لوازم جانبی متصل شده به آن را تأمین کند.
 
در نهایت باید اشاره کنیم که نسل دهم آیپد معمولی با طراحی جدید و پورت USB-C قرار است در رویداد اپل در ماه اکتبر رونمایی شود. پیش‌تر رندرهای این محصول بدون جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.