رسانه‌های اجتماعی

August 16, 2022
20:27 سه شنبه، 25ام مردادماه 1401
کد خبر: 138334

درگیری شدید ایلان ماسک با یک ایرانی/ توییتر طرفدار ایرانی است!

سرانجام به حکم دادگاه توییتر مکلف شده است که اسناد مربوط به یکی از مدیران سابق را به ایلان ماسک، مدیرعامل خودروسازی تسلا و طرف خرید توییتر ارائه دهد.
4718283.jpg
به گزارش رویترز، فرد مورد نظر به عقیده ایلان ماسک که از مدیران سابق هم بوده یک شخص کلیدی در محاسبه میزان حساب‌های جعلی در این پلتفرم اجتماعی بوده است.
 
حساب‌های روبات و هرزنامه در توییتر یک موضوعی اصلی و چالش برانگیز حقوقی در پرونده طرح خرید جنجالی ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ماسک است.
 
بر اساس دستور قاضی کاتلین مک کورمیک، رییس دادگاه ایالت دلاور، توییتر باید اسناد مرتبط به کیوان بیک‌پور، مدیر ارشد سابق محصولات مصرفی توییتر که در ماه مه امسال این پلتفرم اجتماعی را ترک کرده بود، جمع‌آوری، بازبینی و به تیم حقوقی ماسک ارائه کند.
 
گفتنی است که بیک‌پور یک آمریکایی ایرانی‌تبار است.
 
بیک‌پور پس از موافقت توییتر در ماه آوریل با طرح خرید ماسک، شرکت را ترک کرد. در پرونده‌های دادگاه ارائه شده از طرف تیم حقوقی ماسک، به عنوان یکی از مدیرانی که بیشترین مشارکت با  تعیین میزان حساب‌های هرز را داشته، توصیف شده است.
 
ماسک در اوایل این ماه توییتر را به تقلب در  ارائه تعداد کاربران فعال واقعی در پلتفرم خود متهم کرده است که البته توییتر هم آن را رد می‌کند. در مقابل شرکت توییتر ایلان ماسک را به نقض توافق خود برای تصاحب شرکت متهم کرده است و از قاضی مک کورمیک می‌خواهد که به او دستور تکمیل معامله با قیمت ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم یا به عبارتی همان طرح خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را صادر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.