تلفن همراه

گوشی

August 16, 2022
20:44 سه شنبه، 25ام مردادماه 1401
کد خبر: 138340

سامسونگ دلیل محکمی برای استفاده‌نکردن از لولای قطره‌ای در گلکسی زد فولد ۴ دارد

سامسونگ دلیل استفاده‌نکردن از لولای قطره‌ای‌شکل میکس فولد ۲ شیائومی را در نسل جدید گوشی‌های هوشمند تاشو خود، یعنی گلکسی زد فولد ۴، توضیح داد.
شیائومی گوشی هوشمند تاشو میکس فولد ۲ را چند روز پس از معرفی گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ رونمایی کرد. این گوشی رقیب مستقیم تاشو پرچم‌دار کره‌ای‌ها است. مقایسه‌ی زد فولد ۴ و میکس فولد ۲ شباهت‌های زیاد بین این دو دستگاه را نشان می‌دهد؛ اما به‌نظر می‌رسد محصول شرکت چینی در یک بخش از گوشی تاشو جدید سامسونگ جلوتر است.
 
شیائومی با استفاده از لولای جدید موسوم به «لولای قطره‌ای» موفق شد میکس فولد ۲ را با ضخامتی کمتر از زد فولد ۴ تولید کند. این لولا به کاهش برجستگی چین‌خوردگی وسط نمایشگر تاشو نیز کمک می‌کند. سامسونگ نیز طراحی مشابهی برای نسل جدید زد فولد آزمایش کرد؛ اما دلایل مهمی برای استفاده‌نکردن از این طرح ارائه کرده است.
 
سامسونگ اولین شرکتی است که گوشی‌های هوشمند تاشو مقاوم دربرابر آب را روانه‌ی بازار کرده است. گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ که سال گذشته معرفی شدند، اولین گوشی‌های تاشو مقاوم دربرابر آب جهان محسوب می‌شوند. این شرکت با معرفی نسل جدید این دو محصول، سعی کرده است تا قابلیت مقاومت دربرابر آب را همچنان روی گوشی‌های تاشو خود حفظ کند.
 
راس یانگ، مدیرعامل مشاوران زنجیره‌ی تأمین نمایشگر، می‌گوید سامسونگ چندین طرح لولا را برای گوشی‌های تاشو جدید خود آزمایش کرده است که یکی از آن‌ها به لولای قطره‌ای میکس فولد ۲ شباهت دارد و می‌تواند باعث نازک‌ترشدن دستگاه و کاهش چین‌خوردگی وسط صفحه‌نمایش تاشو شود.
 
به‌گزارش SamMobile، مهم‌ترین دلیل سامسونگ برای استفاده‌نکردن از لولای قطره‌ای، این است که به حذف قابلیت ضدآب‌‌بودن در گلکسی زد فولد ۴ منجر می‌شد. غول فناوری کره‌ای ترجیح داد همه‌ی دستگاه‌های سری گلکسی که قیمتشان بیش‌ از ۱,۰۰۰ دلار است، به‌عنوان محصولات ضدآب روانه‌ی بازار کند. این شرکت با معرفی گلکسی زد فولد ۳، اولین گوشی تاشو مقاوم دربرابر آب جهان را روانه‌ی بازار کرد و حالا با معرفی زد فولد ۴، همچنان این روند را ادامه داده است.
 
استفاده‌نکردن از لولای قطره‌ای در گلکسی زد فولد ۴، نکته‌ای امیدوارکننده است. سامسونگ همچنان طراحی‌های جدیدی برای لولای گوشی‌های تاشو بعدی خود آزمایش می‌کند تا بتواند ضمن حفظ مقاومت دربرابر آب، مزایای دیگری هم ارائه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.