اپراتورها

تلفن همراه

August 19, 2022
19:35 جمعه، 28ام مردادماه 1401
کد خبر: 138383

اپراتورها: دستوری برای مسدودی پیامک تلگرام صادر نشده

کاربران شبکه‌های اجتماعی از اختلال در دریافت کد فعال‌سازی تلگرام خبر داده‌اند و به نظر می‌رسد در حاضر دریافت این کد، تنها از طریق پیام صوتی امکان‌پذیر است.
57549676.jpg
در ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در دریافت پیامک کد فعالسازی تلگرام دچار مشکل شده‌اند. هر چند همچنان می‌توان کد ورود به این شبکه‌های اجتماعی را از طریق تماس‌ صوتی دریافت کرد.
‌با پیگیری ایسنا از اپراتورهای همراه، اینطور اعلام شد که دستوری مبنی‌ بر مسدود شدن پیامک برای آنها صادر نشده است و به نظر می‌رسد سیاست شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از جمله تلگرام بدین ترتیب است که اگر کاربری به‌تازگی از این شبکه‌ها خارج شده باشد، در صورتی که در فاصله کوتاهی بخواهد مجددا این شبکه‌ها را روی گوشی خود نصب کرده و وارد حساب کاربری خود شود، پیامکی دریافت نخواهد کرد و این پیامک‌ها به‌ نوعی توسط آن شرکت، اسپم در نظر گرفته می‌شوند.
 
میلاد نوری -کارشناس فناوری اطلاعات- در این خصوص در کانال تلگرامی خود نوشت: در صورت مسدود شدن تماس تلفنی، در صورتی که شما روی همه دستگاه‌ها از حساب تلگرام خود خارج شوید، امکان ورود مجدد وجود نخواهد داشت. حتما حساب خود را روی یک دستگاه (موبایل، لپ‌تاپ، نسخه وب، …) نگه دارید تا کد فعالسازی بجای پیامک، بر روی خود تلگرام برای شما ارسال شود. اگر حساب تلگرام خود را فقط بر روی یک موبایل دارید، حتما بر روی کامپیوتر هم وارد شوید تا در صورت بروز مشکلات مختلف، امکان ورود مجدد به حساب تلگرام برای شما فراهم باشد.
 
هرچند تا لحظه ارسال این خبر شرکت تلگرام اطلاعیه‌ای مبنی‌ بر بروز اشکال در این خصوص منتشر نکرده است. البته اتفاق مشابهی پیش از این و در زمان فیلترینگ تلگرام در ایران هم رخ داده بود که پس از چند ساعت برطرف شد. حال باید دید این موضوع هم اختلالی است که پس از چند ساعت برطرف می‌شود، یا مشابه سال ۱۳۹۸، موضوع فیلتر پیامک‌های دریافتی در اپراتورهای همراه رخ داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.