تلفن همراه

گوشی

August 20, 2022
16:14 شنبه، 29ام مردادماه 1401
کد خبر: 138412

شیائومی ۱۲S اولترا شاید وارد بازار جهانی شود

طبق گفته‌ی یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری، شیائومی شاید تصمیم بگیرد گوشی ۱۲S اولترا را در آینده‌ای نزدیک وارد بازار جهانی کند.
قطعا بهترین گوشی هوشمند کنونی از لحاظ کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری را می‌شناسید! در رابطه با شیائومی ۱۲S اولترا صحبت می‌کنیم؛ محصولی که چند وقت پیش با یک سنسور ۱ اینچی غول‌پیکر رونمایی و راهی بازار شد. این گوشی مرزهای عکاسی با موبایل را به لطف این سنسور بزرگ خود جابه‌جا کرد و یک رکورد عالی از خود به جای گذاشت.
 
اما در این مطلب قصد نداریم راجع به افتخارآفرینی‌های این محصول در زمینه‌ی دوربین بپردازیم. بلکه یک خبر خوب داریم که اگر حقیقت داشته باشد، یعنی شیائومی این شانس را به تمام کاربران خواهد داد که از این گوشی فوق‌العاده جذاب بهره ببرند. اینطور که به نظر می‌رسد، شیائومی می‌خواهد ۱۲S اولترا را وارد بازار جهانی کند که واقعا امیدواریم این اتفاق رخ دهد.
 
گوشی‌های سری شیائومی ۱۲S متأسفانه فعلا فقط در بازار کشور چین در دسترس قرار دارند و نمی‌دانیم اصلا شیائومی چرا تصمیم گرفت بازار عرضه‌ی آن‌ها را فقط به یک کشور محدود کند. این در حالی است که کاربران غالبا استقبال خوبی از نماینده‌های شرکت چینی دارند و اگر هم این محصول پرچم‌دار باشد با این دوربین فوق‌العاده عالی، میزان محبوبیت آن باید دو چندان شود.
 
شیائومی طی یکی دو سال اخیر معمولا پرچم‌داران اصلی خود را ابتدا راهی بازار چین می‌کرد و بعدها آن‌ها را در بازار جهانی هم در دسترس قرار می‌داد. اما در رابطه با سری ۱۲S چنین چیزی را شاهد نبودیم چون از همان ابتدا گفته می‌شد بازار عرضه‌ی آن‌ها محدود خواهد بود به چین. با این حال از افشاگران معروف چینی با نام موکول شارما که با نام کاربری stufflistings در توییتر شناخته می‌شود، مدعی شده شیائومی می‌خواهد ۱۲S اولترا را در بازار جهانی هم به فروش برساند.
 
متأسفانه اگرچه این خبر بسیار خوب به نظر می‌رسد اما هنوز توسط خود شیائومی رسما تأیید نشده و باید منتظر بمانیم ببینیم آیا خبری در تأیید یا رد آن منتشر می‌شود یا خیر. در حال حاضر نمی‌توانیم خیلی اطمینان حاصل کنیم که آیا این خبر درست هست یا خیر اما فعلا که هیچ شماره مدلی که نشان دهد یک مدل جهانی از این محصول هم وجود دارد ثبت نشده است. در واقع اگر قرار بود این گوشی وارد بازار جهانی شود، تاکنون باید یک خبر از شماره مدل مربوط به نسخه‌ی جهانی آن منتشر می‌شد که این اتفاق نیفتاد. از آن‌جایی هم که سری شیائومی ۱۳ قرار است دو سه ماه دیگر رسما رونمایی شوند، شیائومی ۱۲S و مدل اولترا باید در همین ماه یا نهایتا ماه بعد راهی بازار جهانی شوند تا فروش نسل بعد را مختل نکنند.
 
بنابراین به نظر می‌رسد شرایط کنونی، دارد ما را متقاعد می‌کند که خیلی به صحت این خبر اعتماد نکنیم اما با این وجود با نگاهی به گذشته، نمی‌توانیم احتمال وقوع آن را در نظر نگیریم. اگرچه این گوشی در بازار چین در دسترس قرار دارد و می‌دانیم از چه مشخصاتی بهره می‌برد، اما حالا که بحث عرضه‌ی جهانی آن مطرح شده جا دارد بار دیگر به طور خلاصه به مشخصات فنی گوشی اشاره کنیم. شیائومی ۱۲S اولترا یک نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی از نوع LTPO 2.0 AMOLED دارد که وضوح تصویر در آن به ۲K و رفرش ریت هم به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. روی پنل پشتی شاهد سه دوربین هستیم که نمونه‌ی اصلی، سنسوری به بزرگی ۵۰ مگاپیکسل دارد. در طراحی لنز تمام دوربین‌ها هم شیائومی با شرکت نام‌آشنای لایکا که سال‌ها با هواوی همکاری می‌کرد، وارد همکاری شد تا نتیجه‌ یک چیز فوق‌العاده از آب در بیاید. قلب تپنده‌ی این مجموعه هم تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.