تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 20, 2022
19:51 شنبه، 29ام مردادماه 1401
کد خبر: 138429

ساماندهی کسب‌و‌کارهای فضای مجازی ضروری است

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: ساماندهی کسب‌و‌کارهای فضای مجازی و ارائه آموزش‌های لازم برای افزایش رضایتمندی کاربران ضروری است.
در راستای اجرای برنامه پیشگیری از جرایم مرتبط با کسب و کارهای فضای مجازی و همچنین ضرورت ساماندهی و نظارت بیشتر بر این واحدهای تجاری الکترونیکی به تبع افزایش چشمگیر و قابل توجه فروشگاه‌های اینترنتی و بروز برخی جرایم در این حوزه، موضوع مورد بحث و قابل توجه امروزها می‌باشد.
 
«ابوالحسن فیروزآبادی»، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، در جلسه هم‌اندیشی با استارت‌اپ‌ها و شرکت در نشست شورای اداری استان مازندران در ساری اظهار داشت: «فضای مجازی از لوازم پیشرفت هرکشوری است و رونق این فضا، کاروانی از توسعه را در پی خواهد داشت.»
 
وی خاطر نشان کرد: «در کنار توجه به تهدیدها، اولویت مهم در بررسی فضای مجازی اهمیت بخشی به فرصت‌های آن است و اگر از بُعد اقتصادی به این فضا اهمیت دهیم به طور حتم اشتغال‌آفرینی ارمغان آن خواهد بود.»
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: «اکنون توسعه روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بدون نادیده گرفتن جایگاه فضای مجازی در کشور امکان‌پذیر نیست و برای رونق کسب و کار در کشور باید به این حوزه جایگاه دهیم.»
 
فیروزآبادی با اشاره به اهمیت ساخت نرم افزارها و شبکه‌های اجتماعی داخلی، گفت: «اگر نسبت به این موضوع غافل شویم، کاربران داخلی به عنوان مصرف کننده از فرهنگ کشورهای بیگانه در نرم افزار خارجی الگوبرداری خواهد کرد.»
 
وی ادامه داد: «در زمان حاضر دو میلیون و چهارصد هزار واحد صنفی مجازی در کشور تنها در اینستاگرام فعال است که واکاوی این رقم نشان می‌دهد که فعالیت اقتصادی متصدیان این مشاغل در این فضا از تعداد واحدهای صنفی حقیقی کشور بیشتر است.»
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: «با توجه به گسترش روزافزون مشاغل در این فضا برای افزایش رضایتمندی و کیفیت خدمات به کاربران، ساماندهی مشاغل در این حوزه اجتناب ناپذیر است.»
 
فیروزآبادی اضافه کرد: «باید به توسعه اقتصادی در فضای مجازی اهمیت دهیم چراکه اشتغالزایی در این حوزه به طور حتم راحت تر از شرایط حقیقی با ساخت پالایشگاه و واحدهای صنعتی و تولیدی است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.