تلفن همراه

گوشی

August 21, 2022
13:00 یکشنبه، 30ام مردادماه 1401
کد خبر: 138441

سری Mate 50 هواوی احتمالاً به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO مجهز خواهد شد

اطلاعات جدید حاکی از آن است که دستگاه‌های سری Mate 50 هواوی به صفحه‌نمایش‌های LTPO با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهند شد تا بدین‌ترتیب با فناوری پروموشن آیفون رقابت کنند.
براساس اعلام افشاگر معروف چینی DigitalChatStation، سری Mate 50 هواوی از صفحه‌نمایش منعطف ساخت BOE بهره خواهند برد و از فناوری LTPO نیز پشتیبانی خواهند کرد. علاوه‌براین نرخ نوسازی تطبیقی نمایشگر این گوشی‌ها بین یک تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. گفته می‌شود صفحه‌نمایش این پرچم‌داران از نظر مصرف انرژی تا ۱۵ درصد نسبت به نسل قبلی خود بهینه‌تر خواهند بود.
 
صفحه‌نمایش سری Mate 50 از فناوری LTPO پشیبانی خواهد کرد و علاوه‌براین ۱۱۶ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را نیز پوشش خواهد داد و بدین‌ترتیب انتظار می‌رود رنگ‌ها و سایر محتوا در این گوشی‌ها بسیار واضح‌تر و زنده‌تر از قبل نمایش داده شوند. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این گوشی‌ها می‌توان به کاهش نور آبی مضر تا ۶ درصد اشاره کرد که به حفاظت از چشم کاربر به‌خصوص در استفاده‌های طولانی‌مدت، کمک خواهد کرد.
 
صفحه‌نمایش LTPO چیست؟
LTPO مخفف کلمات اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین است. به‌عبارت دیگر، استفاده از این فناوری در پنل‌های OLED باعث می‌شود تا بدون هیچ اقدام اضافه‌ای، نرخ نوسازی آن را با توجه به محتوای درحال نمایش، تغییر کند. این تکنولوژی با تغییر بهینه‌ی نرخ نوسازی صفحه‌نمایش، میزان مصرف باتری را به‌میزان درخورتوجهی بهبود می‌دهد.
 
نمایشگر LTPO سری Mate 50 هواوی؛ رقیبی برای فناوری پروموشن آیفون‌های اپل
همان‌طور که اشاره شد، این روز‌ها شایعات و گزارش‌های مختلفی درمورد سری هواوی Mate 50 منتشر می‌شود. جالب‌ترین نکته درمورد این پرچم‌داران، نبرد خاموش آن‌ها با سری آیفون ۱۴ اپل است. در این‌ رقابت، فناوری LTPO سری Mate 50 یک رقیب سرسخت دربرابر پروموشن آیفون‌های اپل خواهد بود.
 
در مقام مقایسه، پروموشن در آیفون‌های اپل به فناوری نمایشگر AMOLED اشاره دارد که صفحه‌نمایش آیفون را قادر می‌سازد تا نرخ نوسازی را حداکثر تا ۱۲۰ هرتز ارتقا دهد. این‌ درحالی است که نرخ نوسازی استاندارد نمایشگر فقط می‌تواند به ۶۰ هرتز برسد و درنتیجه استفاده از نرخ نوسازی بالاتر در نمایشگرهای پروموشن، افزایش سرعت اجرای فرامین لمسی و همچنین حرکت روان‌تر رابط کاربری را به‌ارمغان خواهد آورد.
 
به گزارش HuaweiCentral، همه‌ی مدل‌های Mate 50 از پنل‌های ساخت ‌BOE با پشتیبانی از LTPO استفاده خواهند کرد که طول‌ عمر دستگاه را تا ۱۰ درصد نسبت به مدل‌های قبلی افزایش می‌دهد. بااین‌حال، طی روز‌های آینده احتمالاً شاهد تأییدیه‌ی رسمی مشخصات فنی این گوشی‌ها خواهیم بود.
 
طبق شایعات و گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود سری Mate 50 هواوی در تاریخ هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور ۱۴۰۱) رونمایی شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.