فناوری اطلاعات

August 21, 2022
16:05 یکشنبه، 30ام مردادماه 1401
کد خبر: 138453

کاریابی در حوزه هوش مصنوعی نیازمند این مهارت‌هاست

هوش مصنوعی روز به روز حوزه‌های شغلی بیشتری را تسخیر می‌کند. اما برای یافتن شغلی مناسب در این بخش باید هشت مهارت را بیاموزید.
به گزارش نکست وب، اگر از دستیار‌های صوتی هوشمند مانند الکسا یا سیری استفاده می‌کنید، با فناوری‌های مورد استفاده در خودرو‌های خودران آشنایی دارید یا از مطالب یا فایل‌های توصیه شده به خود در پلتفرم‌های چندرسانه‌ای اینترنتی استفاده می‌کنید، در حال استفاده از خدمات هوش مصنوعی هستید.
 
هوش مصنوعی نیروی پیش برنده بسیاری از صنایع و مشاغل مانند خدمات درمانی، امور مالی، تفریح و سرگرمی و حمل و نقل است. قابلیت‌های هوش مصنوعی برای آموزش به ماشین‌ها بدون نیاز به دخالت انسان‌ها، حل مشکلات و تصمیم‌گیری خودکار و نیز انجام امور به شکل مستقل روز به روز در حال افزایش است.
 
در نتیجه بسیاری از اموری که انسان‌ها باید برای انجام آن‌ها مدت زمان زیادی وقت صرف می‌کردند، حالا به سرعت توسط یک رایانه قابل انجام هستند. اگر دوست دارید بدانید که برای به دست آوردن یک شغل در حوزه هوش مصنوعی باید چه مهارت‌هایی را کسب کنید، این مقاله را بخوانید:
 
۱. تجزیه و تحلیل
برای طراحی مدل‌های یادگیری عمیق که الگو‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند، درک قوی از تجزیه و تحلیل یک پیش‌نیاز است. توان تجزیه و تحلیل عمیق به آزمایش و پیکربندی محصولات هوش مصنوعی کمک خواهد کرد.
 
۲. ریاضیات کاربردی
اگر به مهندسی هوش مصنوعی علاقه دارید، احتمالاً از ریاضی متنفر نیستید، زیرا ریاضیات در قلب همه اجزای هوش مصنوعی قرار دارد. درک دقیق از گرادیان کاهشی، برنامه‌نویسی درجه دوم برای حل برخی مسأله‌های ریاضی و مواردی مانند بهینه‌سازی محدب ضروری است.
 
۳. آمار و الگوریتم‌ها
در حین کار با الگوریتم‌ها به درک کافی از آمار نیاز است. مهندسان هوش مصنوعی باید با موضوعاتی مانند انحراف معیار، احتمالات و مدل‌هایی مانند مارکوف پنهان و دسته‌بندی‌کننده بیز ساده به خوبی آشنا باشند.
 
۴. تسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی
بله، جای تعجب نیست. برای اینکه یک مهندس هوش مصنوعی موفق باشید، باید به چند زبان برنامه‌نویسی مسلط باشید. محبوب‌ترین زبان در میان مهندسان هوش مصنوعی پایتون است که به تنهایی کافی نیست. داشتن مهارت در چندین زبان مانند C، C++ و جاوا بسیار مهم است.
 
۵. حل مسأله و مهارت‌های ارتباطی
مهندسان هوش مصنوعی باید خارج از چارچوب‌های عادی فکر کنند. با کار در این حوزه، متوجه خواهید شد که هیچ مجموعه‌ای از قوانین یا دستورالعمل‌های ضروری وجود ندارد که بتوانید به آن پایبند باشید. موفقیت در حوزه هوش مصنوعی اغلب به استفاده نوآورانه از مدل‌های یادگیری ماشینی و تفکر خلاق نیاز دارد. همچنین باید بتوانید این‌ایده‌ها را به همکاران خود که ممکن است دانش کافی در مورد این موضوع نداشته باشند، منتقل کنید.
 
۶. دانش شبکه عصبی
یکی دیگر از مهارت‌های مهمی که به آن نیاز دارید، ارتقای کارایی با استفاده از شبکه‌های عصبی است. شبکه عصبی نرم‌افزاری است که مشابه مغز انسان کار می‌کند و به تشخیص الگو، حل مشکلات پیچیده و طبقه‌بندی تصاویر کمک می‌کند. این موارد بخش بزرگی از نحوه استفاده ما از هوش مصنوعی را تشکیل می‌دهد. مهندسان هوش مصنوعی اغلب زمان زیادی را صرف کار با شبکه‌های عصبی می‌کنند. بنابراین، درک خوب این موضوع مورد نیاز است.
 
۷. مدیریت گروه
احتمالاً در حوزه هوش مصنوعی مستقل کار خواهید کرد. با این حال، برخی از جنبه‌های حرفه‌ای موجب می‌شود به جای ماشین‌ها، با انسان‌ها نیز ارتباط برقرار کنید. به عنوان یک مهندس هوش مصنوعی، باید‌ایده‌های خود را با بسیاری از مهندسان و توسعه‌دهندگان دیگر در میان بگذارید. بنابراین، مهارت‌های ارتباطی و مدیریتی به کار می‌آیند. لذا در حالی که در حال حل معادلات ریاضی برای آماده شدن برای حرفه خود هستید، مطمئن شوید که برای همکاری در این زمینه با افرادی دیگر آمادگی دارید.
 
۸. دانش رایانش ابری
از میان بسیاری از ترفند‌هایی که مهندسان هوش مصنوعی باید در چنته داشته باشند، داشتن یک‌ایده منصفانه از چیستی معماری ابری، هم مهم است. معماری ابری بسیار گسترده‌تر از مدیریت فضای ذخیره‌سازی بر روی سرور‌های کلود یا ابری است و دانستن اینکه کدام سیستم ذخیره‌سازی امن ابری برای پروژه شما مناسب‌تر است بسیار مفید خواهد بود.
 
میانگین حقوق مهندسان هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰
حقوقی که یک مهندس هوش مصنوعی دریافت می‌کند به تجربه، گواهینامه‌های دریافتی و مکانی که فرد در آن کار می‌کند بستگی دارد، اما به طور کلی، این افراد دستمزد بسیار خوبی می‌گیرند. بر اساس بررسی‌های گلسدر، متوسط ​​حقوق مهندسان هوش مصنوعی در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۱۴ دلار در سال است. منابع دیگر ادعا می‌کنند که این حقوق برای مهندسان با تجربه هوش مصنوعی به بیش از ۲۴۸ هزار دلار در سال هم می‌رسد. لذا با این پول در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید خانه رویایی خود را در نقاط مناسب بخرید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.