سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 26, 2022
17:07 جمعه، 4ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138558

هر چند وقت یک بار کامپیوتر را ریبوت کنیم؟

معمولا وقتی کامپیوتر دچار مشکل شده و کند کار می کند، اولین توصیه به کاربران، خاموش و روشن کردن سیستم است. به گفته متخصصین این رشته، عبارت: آیا سعی کرده اید دوباره آن را خاموش و روشن کنید؟ ممکن است در واقع توصیه درستی باشد.
بسیاری از افراد در زندگی و کار روزانه خود ناگزیر به استفاده از رایانه هستند و در این میان کند عمل کردن و وجود برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری می تواند باعث خرد شدن اعصاب کاربر و اتلاف وقت شود.
 
به همین دلیل کامپیوترها معمولا نیاز به ریبوت شدن داشته و برخی کارشناسان توصیه می کنند بسته  به نوع کامپیوتر  باید این کار را در بازه های معین زمانی انجام داد. یک کامپیوتر دارای سیستم عامل ویندوز باید هفته ‌ای یک ‌بار با خاموش کردن و ریبوت یا راه ‌اندازی سریع، مجدداً راه ‌اندازی شود تا اطمینان حاصل شود که تمام فرآیند ها به ‌درستی  انجام شده و برنامه ها خاموش  و موارد اضافه ذخیره شده در حافظه سیستم، پاک شوند.
 
کامپیوترهای مک کمی پایدارتر هستند و ممکن است تنها با نصب یا ارتقاء سیستم نیاز به راه اندازی مجدد داشته باشند. در این میان یک کامپیوتر دارای سیستم عامل لینوکس معمولاً به چند راه اندازی مجدد نیاز دارد.
 
یکی از مزیت ‌های ریبوت کردن یا راه‌ اندازی مجدد این است که عمل فوق، همه چیز را از حافظه موقت سیستم پاک می ‌کند که این عمل ممکن است ارورها و خطاهای برنامه‌ های مورد نیاز را برطرف کند. یک کامپیوتر کند که بدون دلیل مشخصی  دچار مشکل می شد ممکن است به این راه‌ حل به عنوان آخرین راه‌ حل نیاز داشته باشد.
 
با این حال، به خاطر داشته باشید که چندین بار خاموش کردن کامپیوتر در روز و یا ریبوت کردن مکرر یک سیستم،  ممکن است دستگاه را تحت فشار قرار دهد و طول عمر آن را کاهش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.