فناوری اطلاعات

August 27, 2022
10:48 شنبه، 5ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138578

وزیر ارتباطات: تصاویر ماهواره خیام به زودی منتشر می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نماز جمعه شهر ساری با اشاره به اقدامات دولت در یک سال گذشته، دولت سیزدهم را دولت عدالت محور و مردمی معرفی کرد که با مشارکت مردم به دنبال انجام کارهای بزرگ است.
به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نماز جمعه شهر ساری در سخنانی با اشاره به کار شبانه روزی و مجاهدانه تمام اعضای دولت، گفت: دولت سیزدهم دولتی مردمی و عدالت محور است که در تلاش است با کار مجاهدانه مشکلات پیچیده کشور را حل کند.
 
وی با اشاره به سفرهای رییس جمهور در یک سال گذشته، افزود: دولت به دنبال انجام کارهای بزرگی است که در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.
زارع پور شجاعت در اجرای طرح مردمی سازی یارانه را یکی از این کارها عنوان کرد و گفت: این اقدام رانت و فساد را در این حوزه از بین می برد و برکات آن در آینده مشخص می شود.
وی ایجاد نهضت واکسیناسیون و کاهش مرگ و میر کرونا را یکی دیگر از اقدامات دولت دانست و افزود: ۶ میلیون بیمه نشده نیز در یک سال گذشته بیمه شدند.
وزیر ارتباطات تعامل و ارتباط عزت مدارانه با کشورهای همسایه و دیگر کشورها را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در یک سال گذشته اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از صد هیات تجاری بین ایران و کشورهای مختلف در رفت و آمد بوده اند و ده ها میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور جذب شده و یا در حال انجام است.
 
وی به تشکیل شورای عالی فضایی بعد از ۱۰ سال و مصوبات آن اشاره، افزود: ایران هم اکنون جزو ۱۰ کشور دارای فناوری فضایی است و برنامه داریم تا پایان دولت سیزدهم ماهواره های سنگین را در مدارهای لئو قرار می دهیم.
زارع پور به پرتاب ماهواره خیام با همکاری روسیه نیز اشاره کرد و خبر داد: تصاویر دریافتی ماهواره خیام به زودی منتشر می‌شود و یکی از استان هایی که می تواند برای کارکردهای مختلف از این تصاویر استفاده کند استان مازندران است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به راه اندازی درگاه خدمات دولت هوشمند اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۰ درصد خدمات از طریق این درگاه ارائه می‌شود و برنامه داریم تا پایان این دولت با ارائه تمام خدمات دولتی کسی نیاز به مراجعه نداشته باشد و از منزل با گوشی یا کامپیوتر خود از خدمات دولتی بهره مند شود.
وزیر ارتباطات ایجاد دسترسی فیبر نوری برای منازل و کسب و کارها، حمایت از شبکه های اجتماعی و پلتفرهای بومی را از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات عنوان کرد.
وی نیروی انسانی را مهم ترین سرمایه کشور دانست و تاکید کرد مشکلات کشور به دست جوانان ایرانی قابل حل است.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: قطار پیشرفت و توسعه فناوری در کشور در حال حرکت است و با تلاش جوانان هیچ زمانی متوقف نمی شود.
 
بر اساس همین گزارش، وزیر ارتباطات قبل از آغاز نماز جمعه در مصلای نماز جمعه ساری حاضر شد و با قرار گرفتن در میز خدمت وزارت ارتباطات به صورت چهره به چهره با مردم دیدار کرد.
در این دیدارها مردم مسائل و مشکلات خود را مطرح و وزیر ارتباطات دستورات لازم برای پیگیری این مشکلات را صادر کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.