فناوری اطلاعات

August 27, 2022
16:46 شنبه، 5ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138584

تبدیل استان فارس به قطب دیتا سنتر جنوب کشور/ امکان سنجی برای راه اندازی دیتاسنتر 1000 رکی

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در دیدار با استاندار فارس با اشاره به ظرفیت های این استان برای تبدیل شدن به قطب دیتاسنتر جنوب کشور، از آغاز امکان سنجی برای راه اندازی دیتاسنتر 1000 رکی در استان فارس خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، امیرمحمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در سفر به استان فارس و در دیدار با محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با اشاره به سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات به عنوان سند بالادستی به جهت توسعه، ساماندهی و ایجاد یکپارچگی در شبکه ملی اطلاعات گفت: یکی از ملزومات شبکه ملی اطلاعات، نگهداری داده و محتوای داخلی در مراکز داده پرظرفیت در داخل کشور است و در این راستا ایجاد حداقل سه قطب مرکز داده در سه استان کشور پیش بینی شده است.
 
وی رشد ترافیکی و مباحث اقتصادی را از دلایل توجیهی ایجاد قطب مراکز داده عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های مناسب و موقعیت جغرافیایی استان فارس برای تبدیل شدن به هاب منطقه ای جنوب کشور، از امکان سنجی احداث دیتاسنتر 1000 رکی در این استان خبر داد.
 
لاجوری تامین زمین را مهمترین شاخص مورد نیاز برای احداث دیتاسنتر بیان کرد و از استاندار فارس خواست در این خصوص همکاری لازم با شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گیرد.
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز با بیان اینکه این استان می‌تواند تاثیرگذاری مناسبی در توزیع ظرفیت های ارتباطی کشور داشته باشد برای تعامل و مساعدت لازم جهت اجرای این پروژه ملی قول همکاری داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.