رگولاتوری

August 28, 2022
13:36 یکشنبه، 6ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138604

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال؛ رشد فعالیت‌های گمرکی در منطقه شمال رگولاتوری

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال از رشد ۶۴ درصدی در حوزه ثبت سفارش و ترخیص کالا از پایانه‌های گمرکی منطقه شمال در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فرهاد جاویدی گفت: طبق آمارهای به دست آمده؛ ۸۵ درصد از کل واردات کشور در حوزه ICT توسط پایانه‌های گمرکی تحت نظارت منطقه شمال رگولاتوری انجام می‌شود. تعداد کل درخواست‌های ثبت سفارش و ترخیص کالا در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۱۴ هزار و ۸۶۳ پرونده و در همین بازه زمانی در سال گذشته ۹ هزار و ۴۶ پرونده بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه در چهار ماه ابتدایی سال جاری، دو هزار و ۳۸۵ مورد درخواست ترخیص کالا ثبت شده است، عنوان کرد: تعداد درخواست‌های ترخیص گوشی تلفن همراه در چهار ماهه ابتدایی سال جاری هزار و ۶۶۲ مورد بوده است. یعنی ۶۹ درصد از کل درخواست‌های ترخیص شده، مربوط به ترخیص گوشی‌های تلفن همراه می‌شود.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال در ادامه به پرونده‌های ثبت سفارش اشاره کرد و افزود: در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۱۲ هزار و ۴۷۸ پرونده درخواست ثبت سفارش بررسی شده است که ۸۱ درصد از این پرونده‌ها مربوط به گوشی تلفن همراه است. علاوه بر این، میانگین زمان ثبت سفارش و ترخیص مربوط به گوشی تلفن همراه در چهار ماه ابتدای سال جاری ۲ روزکاری بوده است.
 
جاویدی یکی دیگر از حوزه‌های پر کار در منطقه شمال را بخش سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) دانست و گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۲۰ هزار و ۷۱۴ شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است، این رقم در سال گذشته ۲۰ هزار و ۷۲۴ مورد بوده است. با وجود آنکه تعداد شکایات تغییرات قابل توجهی نداشته، میانگین زمان پاسخگویی از ۷ روزکاری به ۴ روزکاری کاهش یافته است.
 
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال با اشاره به اینکه کیفیت پاسخگویی به شکایات و کاهش میانگین زمان پاسخگویی، از اهداف منطقه شمال است، افزود: با برگزاری جلسات داخلی و هم‌اندیشی بین کارشناسان، نمایندگان اپراتورها و مناطق توانسته‌ایم تاثیر بسزایی در کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات سامانه ۱۹۵ در این منطقه، بگذاریم.
 
وی یکی از سیاست‌های رگولاتوری را افزایش آگاهی مشترکان و مراجعه کنندگان به حقوق خود و وظایف اپراتورها دانست و عنوان کرد: به همین منظور تمام دفاتر ارائه دهنده خدمات ارتباطی ثابت و سیار، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نمایندگان رسمی اپراتورها موظف شده‌اند تا علاوه بر اطلاع‌رسانی درمورد نحوه و هزینه خدمات، با نصب تابلوهای سامانه ۱۹۵.cra.ir در دید عموم مراجعه کنندگان، آنها را با چگونگی ثبت شکایت خود آشنا سازند.
 
اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال یکی از مناطق نه‌گانه رگولاتوری در کشور است که استان‌های تهران، البرز، سمنان و مازندران را تحت پوشش و مدیریت دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.