لبه تکنولوژی

August 28, 2022
15:41 یکشنبه، 6ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138610

پهپاد سینماتیک DJI Avata با قیمت ۶۲۹ دلار رونمایی شد

شرکت DJI به تازگی از یک پهپاد سینماتیک جدید تحت عنوان اواتا (Avata) رونمایی کرد که برای استفاده با هدست ویدئویی Goggles ۲ این شرکت طراحی شده است.
 
 
این محصول جدید اگرچه در کلاس پهپادهای دید شخص اول (FPV) جای می‌گیرد، اما از قابلیت‌های مدل‌های Cinewhoop مانند قدرت مانور بالا و دوربینی سفارشی بهره می‌برد و گاردهایی نیز برای محافظت از ملخ آن طراحی شده است. پهپاد سینماتیک اواتا به گونه‌ای طراحی شده که اگرچه از سرعت و چابکی بالایی برخوردار است اما به لطف قابلیت لرزش‌گیری که از آن بهره می‌برد، می‌تواند فیلم‌هایی با کمترین لرزش و با وضوح بالا را ثبت کند.
از جمله قابلیت‌های اواتا می‌توان به حالت شناور ماندن، شتاب گرفتن ‌مانند یک پهپاد مسابقه‌ای و زوم کردن در حالت فیلمبرداری اشاره کرد. باتری این پهپاد نیز قادر است با یک بار شارژ، تا ۱۸ ساعت روشن بماند. به گفته DJI، پهپاد اواتا از دوربینی مجهز به سنسور ۱/ ۷.۱ اینچی CMOS با ۴۸ میلیون پیکسل موثر، دیافراگم f/ ۲.۸ و لنز فوق عریض بهره می‌برد. این دوربین قادر به ضبط فیلم‌های ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است و همچنین قادر به ضبط فیلم‌های ۲/ ۷K با نرخ‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.
 
دارندگان این پهپاد سینماتیک می‌توانند فیلم‌های خود را بدون نگرانی در حافظه داخلی ۲۰ گیگابایتی آن ذخیره کنند. به گفته DJI، می‌توان از طریق ریموت کنترلر FPV Remote Controller۲ و همچنین هدست FPV Goggles V۲، این پهپاد را تحت کنترل داشت.
 
هدست Goggles۲ نسل جدیدی از هدست‌های ویدئویی DJI به شمار می‌رود که از نمایشگر میکرو LED بهره می‌برد و به پردازنده‌ای قوی و دیوپتر قابل تنظیم مجهز شده که به کاربران عینکی اجازه می‌دهد بدون نیاز به عینک، از این هدست استفاده کنند.
 
این پهپاد می‌تواند محتوای ضبط‌شده را به صورت وایرلس به گوشی یا رایانه فرد منتقل و تجربه دید اول شخص را برای افراد به ارمغان آورد. همچنین کنترلر DJI Motion نیز به دارندگان اواتا اجازه می‌دهد تا تنها با یک دست، حرکات سریع و مانور حین پرواز را انجام دهند. بنابراعلام DJI، علاقه‌مندان می‌توانند این پهپاد را از طریق مراجعه به وب‌سایت این شرکت خریداری کنند. اواتا با قیمت ۶۲۹ دلار عرضه می‌شود که با اضافه شدن هدست Goggles۳ و کنترلر Motion، این قیمت به ۱۳۸۸ دلار خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.