تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 28, 2022
16:06 یکشنبه، 6ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138611

سامسونگ One UI 5.0 را اوایل پاییز عرضه می‌کند

اینطور که به نظر می‌رسد سامسونگ قرار است در ماه اکتبر امسال (اوایل پاییز) رابط کاربری جدید خود یعنی One UI 5.0 را رسما عرضه کند.
گوگل اوایل این ماه سیستم‌عامل اندروید ۱۳ را رسما برای گوشی‌های خود عرضه کرده است. وان‌پلاس چند هفته قبل نسخه‌ی بتای رابط Oxygen OS 13 مبتنی بر اندروید ۱۳ را برای گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو عرضه کرده، سامسونگ هم خیلی دست روی دست نگذاشته و مدتی قبل، عرضه‌ی بتای One UI 5.0 را برای گوشی‌های جدیدش آغاز کرده است.
 
سامسونگ از کمتر از یک ماه قبل، رابط کاربری خود را برای دارندگان سری گلکسی S22 در دسترس قرار داده اما حالا می‌بینیم که تاریخ عرضه‌ی رسمی آن هم مشخص شده است. اینطور که به نظر می‌رسد، حداقل به گفته‌ی یکی از کاربران توییتر با نام کاربری RoderSuper، شرکت کره‌ای قصد دارد در اکتبر امسال این رابط را برای کاربران عرضه کند. اگرچه او دو روز ۱۷ و ۱۹ را هم به عنوان تاریخ‌های احتمالی عنوان کرده اما باز هم نمی‌دانیم این اتفاق رسما در چه روزی رخ خواهد داد. با این حال اگر بخواهیم به حرف او استناد کنیم، به تاریخ شمسی باید ۲۵ و ۲۷ مهر شاهد عرضه‌ی رسمی One UI 5.0 برای نخستین گوشی‌های سامسونگ یعنی سری گلکسی S22 باشیم.
 
بنابراین اینکه در ماه اکتبر شاهد عرضه‌ی رسمی نسخه‌ی نهایی آن خواهیم بود، منطقی به نظر می‌رسد. اگر این گفته‌ها حقیقت داشته باشد، تا عرضه‌ی رسمی One UI 5.0 یک ماه زمان باقی مانده است و این یعنی سامسونگ به اندازه‌ی کافی زمان دارد تا بتواند مشکلات ریز و درشت این رابط را برطرف کند. از طرفی چون این افشاگر هیچ سابقه‌ی خاصی در افشای خبر ندارد، بهتر است این خبر را فعلا در حد یک شایعه در نظر بگیرید تا خبرهای مطمئن‌تر و موثق‌تری در رابطه با این موضوع منتشر شود.
 
One UI 5.0 طبق آنچه که در نسخه‌ی بتا دیده‌ایم، قرار است بیشتر روی شخصی‌سازی، امنیت و قابلیت‌های دسترسی تمرکز داشته باشد. برای مثال یک تغییر در بخش شخصی‌سازی در این رابط جدید این است که کاربران قادر خواهند بود از بین ۱۶ حالت رنگی مختلف بر اساس تصویر زمینه‌ی خود، یک رنگ غالب را برای اعمال روی کل بخش‌های گوشی انتخاب کنند. همچنین امکان دسته‌بندی ویجت‌ها روی هم در صفحه اصلی وجود خواهد داشت تا بدین ترتیب کاربران بتوانند ویجت‌های بیشتری را روی صفحه قرار دهند بدون اینکه فضای زیادی اشغال شود.
 
یک تغییر خوب دیگر هم برای کاربرانی است که به چند زبان صحبت می‌کنند. این دسته از افراد می‌توانند برای هر اپلیکیشن، یک زبان خاص تعیین کنند. بدین ترتیب زبان اپلیکیشن‌ها هیچ ارتباطی با زبان منوی گوشی یا دیگر اپ‌ها نخواهد داشت. علاوه بر این‌ها، یک سری کنترل‌های پیشرفته برای مسدود کردن اعلانات غیر ضروری در نظر گرفته شده که اگر بخواهیم به صورت دقیق به بررسی آن بپردازیم، از حوصله‌ی متن خارج خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.