سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 28, 2022
18:46 یکشنبه، 6ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138617

قیمت پلی‌استیشن ۵ در بعضی از کشورها افزایش یافت

سونی در تصمیمی که شاید بسیاری انتظار آن را نداشتند، اعلام کرد که به خاطر تورم جهانی قیمت پلی‌استیشن ۵ در بسیاری از بازارهای جهان افزایش خواهد داشت.
سونی در بیانیه‌ی خود در این رابطه اعلام کرده است: «احتمالاً شما هم از اخبار مربوط به چالش‌های اقتصادی اخیر در سراسر جهان آگاه هستید یا آن را تجربه کرده‌اید. ما شاهد نرخ تورم جهانی بالا و همچنین رونده‌ی ارزی نامطلوب هستیم که مصرف‌کنندگان را تحت تاثیر قرار داده و بر بسیاری از صنایع فشار وارد می‌کنند. براساس این شرایط اقتصادی چالش‌برانگیز، شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی تصمیم سختی برای افزایش قیمت پلی‌استیشن ۵ در بازارهای منتخب اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آسیا – اقیانوسیه، آمریکای لاتین و همچنین کانادا گرفته است. با این حال، در ایالات متحده هیچ افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت.»
 
همان‌طور که مدتی پیش در مطلبی پیش اشاره کرده بودیم، افزایش تورم در بسیاری از صنعت‌ها تأثیر خود را نشان داده و این احتمال وجود داشت که تأثیر شدید خود را در بازی‌های ویدئویی هم بگذارد. اولین تأثیر آن افزایش ۱۰۰ دلاری هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست ۲ در چند هفته پیش بود و حالا این افزایش قیمت با شدت کمتری برای کنسول پلی‌استیشن ۵ هم انجام شده است. البته، در واکنش مایکروسافت و نینتندو اعلام کرده‌اند که برنامه‌ای برای افزایش قیمت کنسول‌‌های ایکس‌باکس سری ایکس/ اس  و نینتندو سوییچ ندارند.
 
شرح قیمت‌های جدید پلی‌استیشن در این بازار به شرح زیر است.
 
اروپا:
پلی‌استیشن به همراه دیسک درایو – قیمت: ۵۴۹.۹۹ یورو
پلی‌استیشن دیجیتال – قیمت: ۴۴۹.۹۹ یورو
 
انگلستان:
پلی‌استیشن به همراه دیسک درایو – قیمت: ۴۷۹.۹۹ پوند
پلی‌استیشن دیجیتال – قیمت: ۳۸۹.۹۹ پوند
 
ژاپن:
پلی‌استیشن به همراه دیسک درایو – قیمت: ۶۰.۴۷۸ ین
پلی‌استیشن دیجیتال – قیمت: ۴۹.۴۷۸ ین
 
چین:
پلی‌استیشن به همراه دیسک درایو – قیمت: ۴۲۹۹ یوآن
پلی‌استیشن دیجیتال – قیمت: ۳۴۹۹ یوآن
 
استرالیا:
پلی‌استیشن به همراه دیسک درایو – قیمت: ۷۹۹.۹۵ دلار استرالیا
پلی‌استیشن دیجیتال – قیمت: ۶۴۹.۹۵ دلار استرالیا
 
مکزیک:
پلی‌استیشن به همراه دیسک درایو – قیمت: ۱۴.۹۹۹ دلار مکزیک
پلی‌استیشن دیجیتال – قیمت: ۱۲.۴۹۹ دلار مکزیک
 
کانادا:
پلی‌استیشن به همراه دیسک درایو – قیمت: ۶۴۹.۹۹ دلار کانادا
پلی‌استیشن دیجیتال – قیمت: ۵۱۹.۹۹ دلار کانادا
 
در حالی که این افزایش قیمت باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد جهانی و تاثیر آن بر کسب وکار شرکت سرگرمی‌های تعاملی یک ضرورت است، سونی اعلام کرده که هدف آن‌ها همچنان بهبود وضعیت عرضه پلی‌استیشن ۵ است تا بازیکنان بتوانند راحت‌تر به کنسول‌های پلی‌استیشن  ۵ دسترسی داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.