اپراتورها

تلفن همراه

August 31, 2022
0:47 چهارشنبه، 9ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138665

مدیرعامل همراه اول:‌ پروژه FTTx زودبازده نیست

ICTna.ir – مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت:‌ کارهای زیربنایی زیادی درحال انجام است و پروژه دسترسی به شبکه ارتباطات ثابت مبتی بر فیبر نوری (FTTx) باید هفت یا هشت سال قبل اجرا می‌شد و در این صورت شرایط امروز متفاوت می‌شد.

Akhavan MCI- Dolat.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مهدی اخوان بهابادی در مراسم افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در هفته دولت با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اکنون در دولت جدید وزیر ارتباطات زیر یک خم این پروژه را گرفته و جلو می‌رود اما این پروژه زودبازده نیست و ماندگار و زیربنایی است و تا مردم طعم فناوری را بچشند، چندین سال زمان می‌برد.

او اظهار داشت:‌ دیروز دیدم بر سر تعداد پورت‌های راه‌اندازی شده فیبرنوری اختلاف نظراتی در فضای رسانه‌ای وجود دارد که به این دلیل است که مردم هنوز حسی از این فناوری ندارند و دایری بسیار اندک است درحالی‌که حجم و پوشش خیلی زیاد است.

اخوان بهابادی افزود: پیشنهاد می‌کنم در لایه سیاست‌گذاری در کنار اجرای پروژه‌های زیربنایی با برنامه زمانبندی میان مدت و بلند مدت، برای مشترکان باید برنامه کوتاه مدت هم در نظر گرفته شود و یک اقدام فوری برای توسعه سرعت دسترسی مردم در کوتاه مدت هم اتفاق بیفتد.

به گفته او، بالانس ترافیکی شبکه ثابت و همراه در کشور باید حل شود اما در دوران گذار اگر تدبیری اندیشیده نشود، به مشترکان فشار می‌آید.

به گفته مدیرعامل همراه اول، این اپراتور سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد تومان و سال قبل‌تر از آن ۱۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه سرمایه‌گذاری کرده که معادل ۵۰ درصد درآمد همراه اول است و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد درآمدهای اپراتور صرف هزینه‌های سرمایه‌گذاری است و تا مدتی با بدهی بانکی می‌شود جلو رفت اما با بروز اتفاقی شبیه کرونا، اگر اقدامات به موقع سرمایه‌گذاری اتفاق نیفتاده بود، کشور کلپس می‌کرد چون در دوران بحرانی فرصت سرمایه‌گذاری نبود.

اخوان بهابادی تصریح کرد: اپراتورها بابد ۴۰ درصد ظرفیت خالی برای مواقع اضطراری مثل کرونا داشته باشند اما در شرایط حاضر از تمامی بلاک‌های سرمایه‌گذاری استفاده شده است.

او افزود: همراه اول ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای برقراری ارتباطات روستاها سرمایه‌گذاری کرده است و در ‌جزیره کیش شبکه 5G برای زمان برگزاری مسابقات جام جهانی توسعه داده شده و  دو پهنای باند ۴۰۰ گیگ راه‌اندازی کرده‌ایم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.