فناوری اطلاعات

August 31, 2022
16:03 چهارشنبه، 9ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138678

رئیس کمیسیون صنایع مجلس خواستار شد؛ توجه به توسعه یکنواخت در تمام بخش‌ها

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات شهید قندی این وزارتخانه برگزار می‌شد، با اشاره به توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار توجه به توسعه یکنواخت در تمام بخش ها شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طاهری رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، جبران عقب ماندگی در حوزه اینترنت ثابت را از جمله مطالبات مردمی عنوان کرد و گفت: با توجه به یک دهه عقب ماندگی کشور در زمینه رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در این حوزه، امیدواریم با سرمایه گذاری مناسب در همه حوزه ها، به بهره‌وری مطلوب دست یابیم.
وی با اشاره به شعار دولت هوشمند، ادامه داد: حرکت دولت سیزدهم به سمت دولت هوشمند قابل تقدیر است و انتظار داریم موفق به ارتقای حکمرانی الکترونیکی و یکپارچه سازی سامانه ها در پنجره واحد خدمات دولت بشویم.
 
طاهری اتصال دستگاه‌های مختلف به پنجره واحد خدمات دولت را عاملی موثر در جبران عقب ماندگی در این زمینه عنوان کرد و گفت: علی رغم توفیق‌های صورت گرفته، هنوز تمام دستگاه ها به صورت یکپارچه به این پنجره متصل نشده‌اند و متاسفانه شاهد هدر رفت وقت و هزینه هستیم.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس، ابراز امیدواری کرد، با همت دولت و وزیر ارتباطات، گامهای تحقق حکمرانی الکترونیکی و یکپارچه‌سازی سریع تر برداشته شود.
وی با اشاره به رشد مطلوب توسعه اینترنت همراه در کشور افزود: با توجه به نیاز کشور و البته مناطق روستایی به توسعه اینترنت ثابت، باید عقب ماندگی های دهه قبل را جبران کرد و امیدواریم در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
 
گفتنی است، در این مراسم که وزیر ارتباطات و معاونین وی نیز حضور داشتند، پروژه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بهره برداری رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.