لبه تکنولوژی

September 2, 2022
18:59 جمعه، 11ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138714

دیوار دفاعی ربات‌ها مقابل بازیکنان رئال مادرید!

بازیکنان اسپانیایی رئال مادرید از یک فناوری جدید و جالب استفاده می‌کنند که گویی از آینده آمده است. این فناوری یک دیوار دفاعی متحرک برای ضربه آزاد را شبیه‌سازی می‌کند.
به گزارش اسپورت، همانطور که در فیلم زیر مشاهده می‌کنید، به نظر می‌رسد که امکان تنظیم ارتفاع فرد به فرد این ربات‌ها توسط بازیکنان وجود دارد و این بدان معناست که می‌توان این سیستم را بر اساس قد حریفان تنظیم کرد تا بازیکنان برای مقابله با آن‌ها بهتر آماده شوند.
 
بنابراین، برای مثال، قبل از بازی با بارسلونا، بازیکنان رئال مادرید می‌توانند با مانکن‌هایی که قدی مشابه ژول کونده یا آندریاس کریستنسن دارند، تمرین کنند.
 
در مجموع شش مانکن در اندازه واقعی وجود دارد، اما می‌توان هر کدام از آن‌ها را حذف کرد. همانطور که در فیلم منتشر شده دیده می‌شود، لوکا مودریچ موفق شد در مقابل دیوار دفاعی متشکل از پنج ربات، ضربه کات‌داری را به سمت دروازه بزند در حالی که تونی کروس با ضربه‌ای مستقیم دروازه را گشود.
 
مانکن‌ها پس از ضربه به صورت هماهنگ به سمت بالا می پرند. به نظر می‌رسد که آن‌ها با استفاده از یک صفحه کنترل بر روی تبلت کار می‌کنند و اپراتور می‌تواند تنظیمات مختلفی برای هر یک از مانکن‌ها انتخاب کند و پریدن و میزان بالا رفتن آن‌ها را تنظیم کند.
 
تمرین با این فناوری جدید به ثمر نشسته است زیرا رئال مادرید در سه بازی اول خود در لالیگا تاکنون دو گل از ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده است.
 
کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز به این ویدئو واکنش نشان داده‌اند.
 
یکی از کاربران می‌گوید: تجهیزات تمرینی فوتبال از چند مخروط و چند نردبان فاصله زیادی گرفته است. این یک فناوری باورنکردنی است که توسط رئال مادرید استفاده می‌شود.
 
 در حالی که کاربر دیگری اظهار داشت: راهپیمایی ربات‌ها. اکنون آنها از ضربات آزاد دفاع می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.