امنیت

فناوری اطلاعات

September 3, 2022
14:08 شنبه، 12ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138728

هکرها اطلاعات یک شرکت انرژی ایتالیایی را دزدیدند

گروه هکری «گربه سیاه» مسئول حملات اخیر به شرکت دولتیGSE در ایتالیا است. این گروه  انبوهی از اطلاعات را سرقت و تهدید کرده درصورت عملی نشدن خواسته هایش، آنها را منتشر می کند.
به گزارش رویترز، گروه هکری مذکور که به نام ALPHV نیز شناخته شده، در نیمه نوامبر سال گذشته میلادی ظهور کرد و حملات سایبری پیچیده ای در تعدادی شرکت ها در آمریکا و اروپا انجام داده است.
 
روز گذشته گروه مذکور ادعا کرد ۷۰۰ گیگابایت داده از شرکت انرژی GSE دانلود کرده که شامل اطلاعات پروژه ها، قراردادها و حسابداری است . همچنین این گروه تصاویری از اسناد هک شده را آپلود کرد.
 
رایان اولسون نائب رییس بخش تهدیدهای اطلاعاتی در یک شرکت امنیت سایبری می گوید: گروه «گربه سیاه» به طور معمول سازمان هایی در صنعت انرژی را هدف می گیرد و بسیار فعال است.
 
شرکت ایتالیایی مذکور از اظهار نظر در این باره خودداری و قبلاً اعلام کرده بود حمله سایبری بین روزهای یک شنبه و دوشنبه هفته قبل اتفاق افتاده است.
 
ماه قبلاً نیز شبه رایانه شرکت نفتی ایتالیایی «انی» هک شد وشرکت اعلام کرد عواقب آن ناچیز بوده است.
 
این درحالی است که طبق تخمین ها، متوسط هزینه احیای سیستم ها و تجهیزات از یک حمله سایبری ۱.۸۵ میلیون دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.